استان 25 شهریور 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حضور بی‌سابقه مردم در جشنواره شب‌های فرهنگی رشت

 

به گزارش آفتاب شمال : جشنواره شب‌های فرهنگی رشت توسط فرمانداری این شهر و همکاری سایر دستگاه‌های متولی از قبیل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت و همچنین همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی برج میلاد و دبیرخانه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌ها به مدت 2 شب متوالی پنجشنبه و جمعه به تاریخ 23 و 24 شهریورماه از ساعت ۱۸ الی ۲۳ در محل برج میلاد تهران برگزار شد.

شفقی (فرماندار رشت)، نصرتی (شهردار کلانشهر رشت) و طالع (دبیر کمیسیون فرهنگی، اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور) روز پنجشنبه در افتتاحیه این مراسم با سخنرانی در جمع شرکت‌کنندگان و حامیان این مراسم ضمن تشکر از حضور پرشور مردم و حمایتشان از این طرح فرهنگی هدف از تدارک این همایش و نمایشگاه را معرفی اولین‌ها و برترین‌های شهر رشت اعم از طبیعت ، صنایع دستی و گردشگری، غذاهای محلی و خوراکی عنوان کرده و افزودند: شبهای فرهنگی گیلان جز برنامه های آتی این استان است.

در این جشنواره حدود ۳۰ واحد تولیدی صنایع دستی، صنایع چوبی، گلیم و حصیربافی، هنرهای دستی و غذاهای محلی و خوراکی‌های سنتی منحصر به فرد این خطه حضور داشتند.

در این برنامه اجرای شعر و موسیقی، آیین‌های بازی‌های سنتی و نمایشگاه عکس و صنایع دستی در چارچوب قوانین کشور برگزار شد.

با توجه به اینکه رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت شده و خوراک نیز یکی از مزیت‌های جدی در جذب توریسم و گردشگر محسوب می‌شود؛ در این جشنواره شاهد ارائه غذاهای متنوع محلی و سفره رشتی و خوراکی‌های متنوع بودیم.

قبل از شروع مراسم موسیقی زنده و اجرای آیین‌های مختلف که از ساعت ۸ تا ۱۱ با حضور بازدیدکنندگان برگزار شد، بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌ها و غرفه‌های حاضر در نمایشگاه دیدن کردند که حضور بی‌نظیر و پرشور مردم به ویژه شهروندان رشتی ساکن تهران در این جشنواره از دیگر نکات بارز این جشنواره بود.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *