استان 29 آبان 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهردار رشت : رونق صنعت گردشگری تنها راه رهایی کشور از بحرانهای اقتصادی و اشتغال

ظهر شنبه نشست هم اندیشی دکتر نصرتی شهردار رشت با مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان رشت و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ، مهندس عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و مهندس شیرین کلام دبیر کل گردشگری اتاق بازرگانی ایران در حوزه گردشگری در دفتر شهردار رشت برگزار شد.

به گزارش آفتاب شمال :  دکتر مسعود نصرتی رونق صنعت گردشگری را تنها راه رهایی کشور از بحرانهای اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و اذعان داشت: کشور ایران و بالطبع آن استان گیلان از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است.
شهردار رشت، گیلان را یکی از استانهای شاخص در حوزه گردشگری کشور خواند و تصریح کرد: شهر مقدس مشهد به عنوان یک شهر مذهبی سالیانه پذیرای ۲۰ میلیون گردشگر است و این در حالی است که در طول یک سال ۳۶ میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان می شوند که این در نوع خود ظرفیتی بسیار بی نظیر است.

وی با اشاره به نگاه دولت در پیشاهنگ شدن گیلان در حوزه صنعت گردشگری افزود: دولت توقع بسیار زیادی از گیلان در حل بخش عظیمی از مشکلات کشور دارد.
دکتر نصرتی ضمن قدردانی از حضور شخصیت های تاثیرگذار در جلسه فوق یادآور شد: با توجه به آثار بی نظیر استان باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا این ۳۶ میلیون نفر گردشگر از آثار ی چون موزه میراث روستایی منطقه سراوان که نمونه ۳ هکتاری در شهر کیتو پایتخت اکوادور وجود دارد و از شهرت جهانی برخوردار است دیدن نمایند .
شهردار رشت با تاکید بر ثبت شهر رشت به عنوان یکی از شهرهای تالابی دنیا به واسطه وجود تالاب عینک خاطرنشان کرد: برای ثبت جهانی این شهر به عنوان یکی از شهرهای تالابی دنیا و جذب سرمایه گذار باید زیرساخت های مورد نیاز آن را فراهم کنیم.
وی گفت: با توجه به تعرفه رشت در حوزه بین الملل ضروری است تا بستر لازم برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در این شهر را فراهم کنیم.

ضرورت حضور شهرداری رشت در نمایشگاههای جهانی
جبار کوچکی نژاد در این نشست نیز با اشاره به موفقیت شهر رشت در یونسکو اذعان داشت: تعامل شهرداری با اتاق بازرگانی در بخشهای اقتصادی و گردشگری می تواند در برند سازی بیش از پیش شهر رشت نقش بسزایی داشته باشد.
نماینده مردم رشت در خانه ملت و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید بر وجود نمایشگاههای توانمندی شهرها در کشورهای متعدد تصریح کرد: وجود غرفه و حضور شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در این نمایشگاهها علاوه بر معرفی این شهر باعث جذب گردشگران و سرمایه گذاران خواهد شد.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت معرفی شهر رشت در مجامع بین المللی گفت: اتاق بازرگانی کشور با استفاده از ظرفیت ها و امکانات و نیز با انعقاد تفاهم نامه با شهرداری می تواند در این راستا گامهای مثبتی بردارد.

راه اندازی میز کار شهرداری با اتاق بازرگانی ایران
محمدحسن عاقل منش با اشاره به مقصد شدن شهر رشت به عنوان یک شهر گردشگری اذعان داشت: با راه اندازی میز همکاری و انعقاد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی می توان به موفقیت های چشمگیری در جذب سرمایه گذار، گردشگر و توسعه اقتصادی در این شهر رسید.

ضرورت استفاده از نوار ساحلی در برند سازی شهر رشت و استان گیلان
دبیر کل گردشگری اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت بسیار زیاد گیلان و شهر رشت در حوزه گردشگری اذعان داشت: باتوجه به اینکه استان گیلان بخشی از نوار ساحلی کشور به خود اختصاص داده است اما متاسفانه آنچنان که باید نتوانسته در حوزه گردشگری ساحلی موفق شود.
مهندس شیرین کلام با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر لازم جهت ورود سرمایه گذار دراستان تصریح کرد: کشور ترکیه با تعاملی درون سازمانی خود توانسته درآمدهای بسیار زیادی در حوزه گردشگری ساحلی کسب نماید.
وی افزود: توجه به سایر حوزه ها چون صنایع دستی، ورزشی، مواد غذایی می تواند در برند سازی استان و شهر رشت کمک شایان توجه ای داشته باشد.
مهندس شیرین کلام از برگزاری دومین همایش و نمایشگاه گردشگری سلامت جهانی و ششمین همایش گردشگری کشورهای اسلامی درآینده نزدیک خبر داد و گفت: شهرداری رشت با مشارکت اتاق بازرگانی میتواند ضمن تشکیل کمیته گردشگری به مسائل و موانع موجود در زمینه موفقیت شهر رشت در حوزه گردشگری بپردازد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *