اجتماعی 30 بهمن 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست از کشورهای اروپایی و چین؛ ا­مکان یافتن محل سقوط هواپیما از طریق ماهواره

 

معاون سازمان فضایی کشور: برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از کشور‌های اروپایی و چین درخواست کرده‌ایم که اگر ماهواره‌هایشان تصویری را رصد کردند سریعاً به ما اطلاع دهند.

به گزارش آفتاب شمال ، مجتبی سرادقی گفت: تصاویر و ساعت دقیق سقوط هواپیما را نداشتیم، اما به ماهواره‌های برخی کشورها سفارش داده‌ایم که اگر از منطقه سقوط رد شدند به ما اطلاع دهند تا بتوانیم اطلاع رسانی صحیح را انجام دهیم.
وی در پاسخ به این که پس این امکان وجود دارد که محل دقیق سقوط هواپیما از طریق تصاویر هوایی مشخص شود، گفت: این امکان وجود دارد به شرطی که ماهواره‌ای از آن منطقه عبور کند به همین دلیل از کشورهای اروپایی و چین درخواست کردیم که اگر ماهواره‌هایشان چنین تصویری را رصد کردند، اطلاع دهند.
معاون سازمان فضایی کشور تصریح کرد: این سازمان سامانه‌ای دارد که با کشورها ارتباط برقرار می‌کند به این معنا که در مواقع بحران کشورها از تصاویر یکدیگر استفاده می‌کنند.
سرادقی در پاسخ به این سؤال که آیا ستاد بحران استان‌های کهکیلویه و بویر احمد و اصفهان با شما در ارتباط هستند؟ گفت: این ستادها در جریان فعالیت ما هستند و می‌دانند که اگر تصویری دریافت کنیم در اختیار آنان قرار می‌دهیم. ( صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *