خواندنی ها 07 اسفند 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مانور بزرگ امداد رسانی به تصادفات شهری در رشت برگزار شد

 

به گزارش آفتاب شمال ؛ پیش از ظهر – یکشنبه، مانور بزرگ امداد رسانی به تصادفات شهر، با هدف سنجش میزان آمادگی و همکاری بین بخشی ارگان های امدادرسان در حوادث ترافیکی، در بلوار شهید افتخاری رشت برگزار شد.

دکتر پیمان اسدی – رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان در خصوص اجرای این مانور، گفت: در این مانور نیرو‌های امدادی و خدمات رسان استان گیلان میزان سرعت عمل و توان عملیاتی و خدمات رسانی خود را در هنگام مواجه شدن با حوادث و سوانح جاده‌ای که در مسیرهای پر ترافیک داخل شهری روی می دهد را به نمایش گذاشتند. وی ادامه داد: در این مانور سعی شد تا نیرو های امدادی و عملیاتی در یک شرایط نزدیک با یک حوادث واقعی داخل شهری درگیر شوند و نقاط قوت و ضعف خود را در بوته آزمایش قرار دهند تا با بر طرف کردن نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت، در حوادث احتمالی قدرت عملیات بهتری داشته باشند و به آسیب دیدگان حوادث ترافیکی خدمات بهتری ارایه نمایند.

دکتر اسدی با بیان این که این مانور در آستانه تعطیلات عید و سفرهای نوروزی برگزار شد، خاطر نشان کرد: همه این اقدامات حاکی از آن است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان و به تبع آن مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان و تمامی ارگان های امداد رسان آماده خدمات رسانی به مردم علی الخصوص مسافران و گردشگران هستند که این استان را مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. و برای تسریع در روند خدمات رسانی نیز، ۱۴ کمپ ثابت و ۳۴ کمپ سیار فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ در ایام نوروز 97 در جاده‌های استان گیلان مستقر می‌شوند.

این مقام مسوول اظهار داشت: در حال حاضر ۶۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان گیلان فعال است و شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه حوادث و سوانح در منازل و جاده ها با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و از خدمات رایگان و شبانه روزی این نهاد حمایتی- امدادی بهره‌مند شوند.

دکتر اسدی تصریح کرد: اورژانس و فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ گیلان در تعطیلات نوروز سال ۹۶ بیش از ۱۳ هزار ماموریت امداد و نجات انجام داد که از این تعداد، بیش از ۶ هزار ماموریت منجر به بستری شدن مصدومان در بیمارستان شد.

این مانور با سناریو برخورد مینی بوس و پیکان با 9 مصدوم و 1 فوتی برگزار شد که پس از اطلاع یافتن مرکز اورژانس گیلان، 6 تیم فوریت های پزشکی متشکل از 30 پرسنل، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس، چند دستگاه خوردوری آتش نشانی ، پلیس انتظامی و پلیس راهور در صحنه تصادف ساختگی حضور یافتند. در سناریوی دوم این مانور مصدومین به بخش اورژانس بیمارستان قائم رشت منتقل و با همکاری کادر این مرکز، تحت اقدامات درمانی قرار گرفتند.

گفتنی است: نخستین مانور امداد رسانی به تصادفات شهری،” از صحنه تصادف تا بیمارستان” با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، هلال احمر، آتش نشانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، بیمارستان قائم و شرکت امداد رسانان گیل، صبح امروز در رشت، برگزار شد.ع/د

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *