استان 14 اسفند 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فرماندار رشت در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان:رسالت خانه مطبوعات ایجاد انگیزه و تقویت فضای رسانه ای استان است

 

به گزارش آفتاب شمال : در این دیدار که با حضور معاون سیاسی فرمانداری برگزار شد ابتدا مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان ضمن تبریک انتصاب فرماندار و معاون سیاسی این شهرستان در ادامه به معرفی اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات پرداخت و گفت: گیلان از اولین استان هایی است که تشکیلات خانه مطبوعات در آن ایجاد شد و در حال حاضر بیش از 500 خبرنگار در استان فعال هستند که از این تعداد حدود 400 نفر به عضویت خانه مطبوعات در آمده اند.

کریم خورسندی در ادامه به تشریح فعالیت ها و اقدامات انجام شده خانه مطبوعات اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات مالی ای که خانه مطبوعات با آن مواجه است اما تاکنون برنامه های متنوع و گوناگونی را به مرحله اجرا در آورده است و پس از انتخابات اخیر خانه مطبوعات که به صورت الکترونیک برگزار شد، هیات مدیره جدید با عزم بیشتری در خدمت جامعه رسانه ای استان خواهند بود.

وی یادآور شد: در همین راستا اوایل سال آینده جشنواره ملی مطبوعات را به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار خواهیم کرد و همچنین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور نیز که تیرماه سال 97 در گیلان برگزار می شود از برنامه های مهمی است که خانه مطبوعات در برگزاری آن مشارکت گسترده ای را با اداره کل ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی خواهد داشت.

در ادامه این نشست رییس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان نیز ضمن تبریک انتصاب فرماندار و معاون سیاسی فرمانداری رشت تاکید کرد: دولت موفق باید مطبوعات آزاد داشته باشیم.

اسحاقی افزود: یکی از مهمترین مشکلات رسانه ها عدم استقلال و وابستگی به مدیران بوده که این امر موجب سواستفاده رسانه های بیگانه از اعتماد عمومی مردم می شود.

وی یادآور شد: خانه مطبوعات یک نهاد صنفی قانونی حامی خبرنگاران است که به قصد ایجاد و وحدت و اتحاد بین اصحاب قلم و خبرنگاران بوجود آمده و در این زمینه خوشبختانه اقدامات مفیدی انجام داده است.

فرماندار رشت نیز ضمن تشکر از حضور هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان، توسعه مطبوعات را از ارکان مهم پیشرفت جوامع دانست و گفت: مدیران به دلیل فقدان اعتبار نباید از رسانه های فاصله بگیرند چرا که اطلاع رسانی و پاسخگویی از اصول اولیه دستگاه های اجرایی دولت و مسئولان است.

سید محمد احمدی افزود: اعتقاد دارم که خانه مطبوعات ظرفیت ارزشمندی برای نیل به اهداف و مسوولیت های مدیران است و میتوان از آن بهره لازم را برد.

وی اضافه کرد: مسوولین باید رسانه ها را از خود دانسته و ظرفیت انتقادپذیری خود را افزایش داده و رسانه ها نیز در این بین موظفند نقد منصفانه داشته و در ارائه راهکار، مدیران استان را همراهی کنند.

فرماندار رشت در پایان رسالت خانه مطبوعات را ایجاد انگیزه و تقویت فضای رسانه ای استان دانست و یادآور شد: رسانه ها به منظور انعکاس مثبت و منفی فعالیت های مدیران در راستای پیشبرد اهداف نظام ضمن نقد منصفانه، وظیفه خطیری برعهده دارند و مدیران نیز باید در مقابل انتقادهای رسانه ای ظرفیت بالا داشته و پاسخگوی آن باشند.

در این نشست همچنین مهندس انصاری، معاون سیاسی فرمانداری رشت نیز اظهار داشت: استقلال مطبوعات و اصحاب رسانه بسیار مهم است و باید به دور از نگاه شخصی و با توجه به قداست قلم در این راه گام بردارند.

وی افزود: جامعه رسانه ای استان از این منظر از جایگاه مطلوبی برخوردار است که امیدوارم خانه مطبوعات با هدف گذاری و برنامه های آموزشی این امور را بسط و تعمیم دهد تا توسعه رسانه ای استان فراگیر شود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *