استان 30 اردیبهشت 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

شهردار رشت در نشست با اعضای هسته مرکزی اتاق شکوفایی مطرح کرد:اتاق شکوفایی شهری، رشت را به بهترین مقصد می رساند

به گزارش آفتاب شمال ، نشست هم اندیشی اعضای هسته مرکزی اتاق شکوفایی شهری رشت با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت ظهر ۲۷ اردیبهشت برگزار شد.

شهردار رشت در این نشست با اشاره به اینکه اتاق شکوفایی شهری از مجموعه ای از فرهیختگان، نخبگان و افراد باتجربه شکل گرفته اظهار کرد: اتاق شکوفایی شهری رشت آغاز خوبی داشت و از مسیر خود خارج نشد و می تواند رشت را به بهترین مقصد برساند.

دکتر نصرتی با تاکید بر ضرورت ارتباط بین دستگاه های اجرایی و شهروندان افزود: برای کمک به رشت و توسعه آن، باید تعامل و ارتباط منطقی میان دستگاه های خدمات رسان و شهروندان برقرار باشد.

وی جایگاه اتاق شکوفایی رشت را مهم دانست و یادآور شد: اتاق شکوفایی شهری محدودیتی ندارد و باید با صبر و حوصله به ادامه کار بپردازیم.

شهردار رشت تاکید کرد: نقش اتاق شکوفایی تنها نقش مشورتی نیست و هدف از راه اندازی اتاق شکوفایی این است که ما را به رسیدن به هدف نهایی نزدیک تر کند.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه استان های شمالی همجوار گیلان از منابع دولتی برای احداث کارخانه زباله سوز استفاده کرده اند گفت: پیشرفت فیزیکی احداث زباله سوز در استان همجوار گیلان ۹۲ درصد و این مقدار در گیلان صفر درصد است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری متولی رودخانه های رشت و تالاب عینک نیست افزود:با اجرای یک نظرسنجی از عموم شهروندان به این نتیجه می رسیم که اکثر مردم، شهرداری را متولی این موضوع می دانند چون شهرداری به کرات این موضوع را مطرح کرده است.

شهردار رشت از پرداخت ۱۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بدهی های شهرداری رشت در شش ماه دوم سال گذشته خبر داد و گفت: پرداخت بدهی یکی از بزرگترین اقدام شهرداری بود و بخشی از بدهی پیمانکاران و صاحبان ملک واقع در مسیر پرداخت شد.

دکتر نصرتی ادامه داد: در ابتدای ورودم به شهرداری زمان زیادی طول می کشید از راه پله به دفتر کارم برسم و پاسخگوی بسیاری از طلبکاران بودم ولی خوشبختانه این موضوع تا حد زیادی برطرف شده است.

«اتاق ایده و شهروند» در شورای شهر تشکیل می شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه شورای پنجم در ۹ ماه از فعالیت کاری خود در کنار شهرداری بوده است اظهار کرد: سعی کردیم مشق جدیدی را تمرین کنیم و مشکلات را در داخل مجموعه حل کنیم و به خارج از آن بروز ندهیم.

سید امیرحسین علوی با اشاره به مشکلات رشت در حوزه زیرساخت افزود: در بسیاری از حوزه های زیرساختی مانند آب و فاضلاب و تاسیسات با مشکل مواجه هستیم و درصد رفاه مردم از زیرساخت ها، پایین است.

رئیس شورای شهر رشت همچنین از وضعیت نبود زیرساخت مناسب در حوزه های اقتصادی گلایه کرد و گفت: بستر لازم برای ورود سرمایه گذار در رشت فراهم نیست.

علوی راه اندازی اتاق شکوفایی شهری رشت را ایده ای قابل توجه دانست و افزود: تراز اتاق شکوفایی را متفاوت می بینم و می تواند به خوبی در کنار شورا و شهرداری قرار بگیرد.

وی از راه اندازی ساختار “اتاق ایده و شهروند” در شورای اسلامی شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: این ساختار در دو بخش فیزیکی و مجازی راه اندازی می شود.

علوی با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها در دو سطح روزمره و سطح کلان انجام می شود گفت: باید بدانیم رشت در پنج سال آینده در چه جایگاهی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مکاتبه با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر خریداری زمین های شرکت سپیدرود گفت: با این اقدام می توانیم بخشی از آینده رشت را تامین کنیم و بدانیم ۵۰ سال آینده چه اتفاقی برای رشت خواهد افتاد.

رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: باید با کمک یکدیگر این باور را در بین همه سازمان ها نهادینه کنیم که نقش شورا را به عنوان یک نهاد مردمی بپذیرند.

هسته مرکزی اتاق شکوفایی شهری تشکیل شد

رئیس اتاق شکوفایی شهری رشت نیز در این نشست با قدردانی از شهردار در راه اندازی این مجموعه اظهار کرد: اتاق شکوفایی در سال ۹۶ به مدت ۶ الی ۷ هفته در قالب کارگروه های شش گانه فعالیت کرد.

مهندس مرتضی شگفت افزود: با تصمیم اعضا، امسال یک هسته مرکزی برای اتاق شکوفایی راه اندازی کرده تا تصمیمات بهتری در این مجموعه اتخاذ شود.

رئیس اتاق شکوفایی شهری رشت با تاکید بر اینکه اتاق شکوفایی به دنبال موازی کاری با مجموعه شورا و شهرداری نیست تاکید کرد: می خواهیم دغدغه هایی را مطرح کنیم که اجرایی شود.

در ادامه جلسه هریک از اعضای هسته مرکزی اتاق شکوفایی رشت به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

نبود زیرساخت ها در شهر از مشکلات رشت است

روبرت واهانیان از اعضای هسته مرکزی اتاق شکوفایی و محقق و پژوهشگر در این نشست راه اندازی اتاق شکوفایی را اقدامی مثبت دانست.

وی تورم نیروی انسانی در شهرداری رشت را بزرگترین معضل این مجموعه عنوان و خاطرنشان کرد: شهردار رشت باید بخش زیادی از انرژی و فکر خود را به پرداخت حقوق پرسنل متمرکز کند.

واهانیان با انتقاد از نبود زیرساخت های مناسب در رشت گفت: بسیاری از شهرهایی که از رشت عقب تر بوده اند اکنون مسیر پیشرفت را طی کرده اند و در توسعه شهری جلوتر از رشت قرار دارند.

اتاق شکوفایی شهری؛ بازوان فکری شهردار

در ادامه جلسه، رئیس کارگروه انسجام فرهنگی اتاق شکوفایی رشت با اشاره به اینکه شعار شهردار رشت در بدو ورود، شکوفایی شهر بود اظهار کرد: یکی از راه های تحقق شکوفایی، راه اندازی اتاق شکوفایی رشت بود.

دکتر امیدی اتاق شکوفایی را بازوان فکری شهردار برشمرد و خواستار روشن شدن وضعیت اتاق شکوفایی به لحاظ اجرایی و عملیاتی شد.

عضو دیگر هسته مرکزی اتاق شکوفایی نیز در این جلسه نبود زیرساخت مناسب را از مهمترین مشکلات رشت عنوان کرد.

مهندس رضایی راد با اشاره به فقدان شبکه ارتباطی رشت در هسته مرکزی گفت: بهتر است چند خیابان در اطراف هسته مرکزی رشت بازگشایی شود.

نائب رئیس اتاق شکوفایی شهری رشت نیز در این جلسه معضل محیط زیست را یکی از مهمترین معضلات رشت و استان گیلان اعلام کرد.

انساندوست با اشاره به وضعیت نامناسب سیما و منظر شهری رشت گفت: نبود هماهنگی دستگاه های اجرایی منجر به نامناسب بودن سیمای بصری رشت شده است.

عضو دیگر هسته مرکزی اتاق شکوفایی و عضو نخستین دوره شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه نباید برنامه ریزی بدون مطالعه انجام شود بیان کرد: متاسفانه اکثر پروژه ها اجرا می شود و پس از اجرا به بررسی مشکلات می پردازیم.

مهندس الطافی تصریح کرد: بررسی پروژه ها پیش از آغاز آنها می تواند در هزینه ها نیز صرفه جویی کند.

گفتنی است در این جلسه دکتر نصرتی ، شهردار رشت ، سید امیرحسین علوی ، رئیس شورای شهر رشت ، حامد اخوان معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری رشت، فاطمه قدیمی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، متین عاشوری، مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت، مرتضی شگفت، رئیس اتاق شکوفایی،انساندوست، نائب رئیس اتاق شکوفایی، الطافی، الماسی، وهانیان، امیدی، رضایی راد از اعضای هسته مرکزی اتاق شکوفایی حضور داشتند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *