سیاسی 14 تیر 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

معاون امور بین‌الملل وزارت نفت : تمدید توافقنامه همکاری انرژی بین ایران و اتریش/ مذاکرات برای صادرات نفت ایران ادامه دارد

 

امیر حسین زمانی نیا، معاونت امور بین‌الملل وزارت نفت که به همراه دکتر روحانی و هیاتی بلندپایه از روز دوشنبه به سوئیس و اتریش سفر کرده است در تشریح دستاوردهای این سفر در حوزه انرژی گفت: توافقنامه همکاری در زمینه انرژی بین وزارت نفت ایران و وزارت انرژی و توسعه پایدار اتریش داریم و این توافقنامه در زمینه همکاری های نفتی، همکاری های آموزشی وهمکاری در زمینه سرمایه گذاری در مسائل انرژی های جایگزین تمدید شد.

به گزارش آفتاب شمال ، معاونت امور بین‌الملل وزارت نفت در ادامه به مذاکرات انجام شده برای تجارت نفت اشاره کرد و گفت: این مذاکرات از آخرین اجلاس اوپک بین وزیر نفت ایران و رئیس اوپک شروع شده و در اتریش نیز ادامه دارد.

زمانی نیا در خصوص مباحثی که در خصوص صادرات گاز از ایران به کشورهای اروپایی مطرح شده است نیز گفت: اتریش در نظر دارد تا از حاشیه خزر و از ایران به اروپا گاز صادر شود و صحبت هایی در این خصوص انجام شده است و ایران نیز علاقه مند است. در کمیته مشترک انرژی درباره مساله گاز و اتحادیه اروپا هم صحبت شده است. در مجموع علاوه بر مسائل انرژی های جایگزین و افزایش بهره وری انرژی در ایران، مسائل تجاری مربوط به گاز و نفت هم با اتریش مذاکره داریم. (  پایگاه اطلاع رسانی دولت)

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *