سیاسی 14 مرداد 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

لاریجانی: بررسی مسائل اقتصادی در نشست غیرعلنی

 

به گزارش آفتاب شمال : بررسی مسائل اقتصادی در نشست غیر علنیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 14 مرداد) مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز گفت: بررسی وضع اقتصادی کشور و راه هایی که نمایندگان برای حل مسائل مختلف و سازوکارهایی برای تدوین آن ارائه می کنند موضوعی بود که در جلسه غیرعلنی امروز مورد بررسی قرار گرفت.

صدور فرمان مشروطیت؛ نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به 14 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت گفت: فرمان مشروطیت نقطه عطف مهمی در تاریخ معاصر ایران است.
علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که کشور در دوره دیکتاتوری قاجار فاقد مرکزیت قانونگذاری بود با صدور این فرمان مجبور شدند با دخالت مراجع عظام نجف و تهران، عدالتخانه و سپس پارلمان و مجلس شورای ملی را تشکیل دهند.
وی ادامه داد: البته در پنج دوره اول، شاهد مجلسی پرتوان با حضور نیروهای ملی و اسلامی بودیم که کارهای مهمی نیز در این دوره انجام شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رضا شاه مجلس را از حیز انتفاع خارج کرد اظهارداشت: در دوره دیکتاتوری رضا شاه یک مجلس کاملا دولتی و دست نشانده ایجاد شد که این مجلس تا زمانی که انگلیس و برخی کشورهای دیگر رضاشاه را در جنگ جهانی دوم از قدرت کنار گذاشتند ادامه پیدا کرد.
لاریجانی ادامه داد: پس از آن فضای بازی به وجود آمد و مجلس چند دوره توانست نفسی قوی پیدا کند و نمایندگانی مانند آیت الله کاشانی و مصدق و دیگران توانستند در مجلس حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه ملی شدن صنعت نفت در همین زمان رخ داد اظهار داشت: پس از آن مجددا کشور گرفتار دیکتاتوری صغیر شد و مجلس دست نشانده تا زمان انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد.
لاریجانی تاکید کرد: تاریخ مجلس در این دوران تاریخ متفاوتی است و بعد از انقلاب با حضور مردم، شاهد حضور نمایندگان واقعی مردم بودیم و در این ده دوره منشاء خدمات زیادی بود، ما این روز را گرامی می داریم و در تاریخ ایران مهم می دانیم. ( صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *