استان 30 مرداد 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

به مناسبت عید سعید قربان مکان عرضه و ذبح گوسفند زنده از سوی شهرداری رشت اعلام شد

به گزارش آفتاب شمال ، معاون خدمات شهری شهرداری درگفتگویی اظهار کرد: به منظور رعایت و حمایت از بهداشت و سلامت شهروندان، شهرداری رشت با هماهنگی و همراهی ادارات مربوطه اقدام به ساماندهی عرضه و خرید و فروش دام زنده در شهر رشت و جلوگیری از آلودگی به خصوص شیوع بیماری تب کریمه کنگو و همچنین مشکلات بهداشتی و ذبح غیر اصولی دام در داخل شهر رشت خرید و فروش هر گونه دام داخل شهر ممنوع می باشد.

علی مقصودی افزود: به منظور انسجام بیشتر، عرضه و ذبح دام با حضور دامپزشک و نظارت مستقیم اداره بهداشت تنها در مکان واقع در جاده سراوان به فومن ( جنب شهر صنعتی) انجام می گیرد. در همین راستا طی هماهنگی که با سیستم قضایی، انتظامی، فرمانداری، دامپزشکی، بهداشت، شهرداری و اصناف انجام شد مقرر گردید تا طی همکاری مجموعه های فوق شرایط مناسب بهداشتی را جهت عرضه دام در عید مبارک قربان داشته باشیم.

او در ادامه یادآور شد: تمام امعا و احشاء و اجزا گوسفند قابلیت فرآوری و بهره برداری دارد، وقتی که ذبح در داخل شهر صورت می گیرد متاسفانه شاهد رعایت نکردن بهداشت و عدم استفاده از امعا و احشاء دام هستیم که تبعات زیست محیطی نامناسب، بیماری و آلودگی را برای شهرمان دارد. در صورتی که اگر ذبح در کشتارگاه صورت پذیرد تمام اجزا به ظاهر بلا استفاده در آن واحد مورد بهره برداری و استفاده قرار می گیرد.

همچنین از عرضه کنندگان دام درخواست می شود از ورود و عرضه دام در داخل شهر خودداری نمایند که در صورت رویت توسط مامورین شهرداری با همکاری حوزه قضایی و انتظامی جمع آوری می گردد و پس از ضبط دام، فرآیند قانونی جهت تحویل آن بعد از عید قربان صورت می گیرد.

وی در آخر خاطر نشان کرد از همه شهروندان محترم درخواست می شود تا جهت تهیه و ذبح دام با قیمت مناسب و کارشناسی واحدهای زیربط به کشتارگاه صنعتی شهرستان رشت واقع در جنب شهر صنعتی در مسیر جاده سراوان به فومن مراجعه کنند و شهروندان هر گونه عرضه دام در شهر رشت را به شماره تماس گویا ۱۳۷ شهرداری اعلام نمایند تا با توجه به گشت های ۲۴ ساعته شهرداری و مشاهده، اقدام به جمع آوری و ضبط دام گردد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *