فرهنگ و هنر 10 شهریور 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوان رضوی مطرح شد؛ رشد ۳۲ درصدی مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

 

رشت- اختتامیه جشنواره کتابخوان رضوی در رشت در حالی برگزار شد که مسئولان از رشد ۳۲ درصدی مشارکت خانواده ها درجشنواره کتابخوانی رضوی خبر دادند.
به گزارش آفتاب شمال ، بعدازظهر چهارشنبه اختتامیه جشنواره کتابخوان رضوی با حضور مسئولان کشوری، استانی و جمعی از شرکت کنندگان در سالن اجتماعات اداره کل مخابرات استان گیلان برگزار شد.

رشد ۳۲ درصدی مشارکت خانواده‌ها در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی

مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم با اشاره به رشد ۳۲ درصدی مشارکت خانواده‌ها در جشنواره کتابخوانی، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار نفر در هشتمین دوره جشنواره ملی کتابخوان رضوی شرکت کردند.

امیر جهانگیری هدف از برگزاری این جشنواره‌ را افزایش یادگیری، آموزش و ارتقای سطح علمی عنوان کرد و گفت: هشتمین دوره جشنواره ملی کتابخوان رضوی با استقبال خوب خانواده ها در سطح استان گیلان و کشور همراه بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: از این تعداد ۵۰۰ هزار اثر به صورت مکتوب و بیش از ۳۰۰ هزار اثر به صورت الکترونیک ارسال شده است.

جهانگیری خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تلاش است در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه به ویژه مناطق محروم و دارای مشکل کشور از تمامی توان خود بهره‌گیری کند.

کتاب بزرگ‌ترین معجزه اسلام

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه بزرگ‌ترین معجزه دین اسلام کتاب قرآن بوده که جزئی از زندگی مسلمانان است، اظهار کرد: تعمیم و گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور حائز اهمیت است زیرا توانمندی در گرو دانایی است و دانایی نیز به واسطه کتاب کسب می شود.

علی‌اصغر جمشید نژاد با اشاره به موفقیت اجرای جشنواره رضوی در سه سال گذشته، افزود: برگزاری چنین برنامه های فرهنگی سبب غنای معنوی و دینی جامعه‌ خواهد شد.

ضرورت تبیین ابعاد فردی و اجتماعی امامان معصوم

امام‌جمعه انزلی نیز در این مراسم با تأکید برتبیین و اشاعه سیره و زندگی امامان معصوم (ع) و ائمه اطهار، اظهار کرد: باید ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بزرگان دین اسلام برای جامعه اسلامی تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام سید جواد شمس‌الدین با بیان اینکه خروج از گناه و قدم زدن در مسیر بندگی پروردگار یکی از عوامل عزیز شدن انسان در میان مردم است، گفت: جامعه‌ای که گناه، فساد، بی‌بندوباری در آن وجود دارد عزیز نخواهد بود.

رشد ۴۰ درصدی شرکت گیلانیان در جشنواره رضوی سال جاری

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز اظهار کرد: کمیته‌ای ویژه متشکل از معاونین و مسئولین ستادی برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره کتابخوان رضوی در استان گیلان تشکیل شد.

پریسا کرمی با اشاره به همکاری بسیاری از دستگاه ها در برگزاری این جشنواره در استان گیلان، افزود: در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بیش از ۶۰ خبر اختصاصی با محوریت جشنواره از رسانه‌های استان گیلان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار نفر در سال ۹۶ در جشنواره رضوی مشارکت داشتند، گفت: در سال جاری ۳۱ هزار و ۶۶۷ گیلانی در این جشنواره شرکت کرده اند که نشان از رشد ۴۰ درصدی دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۳۰ برگزیده استانی در بخش های کودک، نوجوان، بزرگسال، خانوادگی و حامیان جشنواره هشتم رضوی در گیلان تجلیل شد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *