استان 07 مهر 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

مراسم تجلیل از ایثارگران شهرداری رشت به همت امور ایثارگران شهرداری رشت برگزار شد

مراسم تجلیل از ایثارگران شهرداری رشت با حضور علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، رئیس شورای اسلامی رشت، جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت، مدیران و ایثارگران شهرداری رشت در نمازخانه شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

به گزارش آفتاب شمال ، مراسم تجلیل از ایثارگران شهرداری رشت با حضور علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، رئیس شورای اسلامی رشت، جمعی از اعضای شورای اسلامی رشت، مدیران وایثارگران شهرداری رشت در نمازخانه شورای اسلامی رشت برگزار شد.

دفاع مقدس در تمامی مبارزات دنیا یک الگو محسوب می شود

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت با تسلیت ایام سوگواری محرم و حادثه تروریستی اهواز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس در کمتر جایی از دنیا دیده شده است و در تمامی مبارزات دنیا یک الگو محسوب می شود.

وی ضمن گرامیداشت پنج مهر، سالروز رفع حصر آبادان اظهار کرد: ایثارگری های شهدا در عملیات ثامن الائمه موجب رفع حصر آبادان شد.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به مجاهدت های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: رزمندگان با تاسی از فرهنگ عاشورایی به نبرد حق علیه باطل رفتند و دفاع مقدس همواره در تاریخ پرافتخار ایران باقی خواهد ماند.

بهارمست تصریح کرد: با وجود اینکه دولت های خارجی از رژیم بعثی عراق پشتیبانی می کردند رزمندگان با کمترین امکانات و با اعتقاد خود در این جنگ نابرابر سرافراز شدند.

وی با تاکید براینکه وظیفه امروز ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است، گفت: وظیفه همه ما است که فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم.

سرپرست شهرداری رشت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: همه ما باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

بهارمست با اشاره به اینکه مردمان انقلاب اسلامی در تمامی شرایط و سختی ها پشت انقلاب اسلامی ایستاده اند، اذعان داشت: ایرانیان نشان دادند با هر اعتقاد فکری و سیاسی پشت انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت یکی از مجموعه هایی است که بیشترین ایثارگر و خانواده های شهدا در میان دستگاه های اجرایی گیلان دارا است گفت: افتخار شهرداری رشت این است ۱۰۶ یادگار دفاع مقدس و بیش از ۸۰ فرزند ایثارگر در آن فعالیت می کنند.

دوران دفاع مقدس حقارت ۲۰۰ ساله تاریخ ایران را پایان داد

سرهنگ عباس بایرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به اهمیت افتخارات و دستآوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس حقارت ۲۰۰ ساله تاریخ ایران را پایان داد.

وی با اشاره به اینکه در تمامی جنگ های پیش از دوران دفاع مقدس قسمتی از خاک ایران از دست رفت گفت: هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که ذره ای از خاک ایران جدا نشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی تمامی قدرت های دنیا به کمک صدام آمدند بیان داشت: هدف همه آنها نابودی انقلاب اسلامی بود ولی در هشت سال دفاع مقدس پنجه های آنان را شکستیم.

سرهنگ بایرامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند “دوران هشت سال دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ است” عنوان داشت: نباید دوران هشت سال دفاع مقدس را فقط از بعد نظامی نگاه کنیم و دوران هشت سال دفاع مقدس در ابعاد منطقه ای و فرا منطقه ای گسترده است.

وی شهرداری را یکی از بزرگترین دستگاه های خدمت رسان عنوان کرد و یادآور شد: باید از ظرفیت ایثارگران شهرداری به بهترین شیوه در این نهاد استفاده شود.

خودباوری و خوداتکایی از دستآوردهای دوران دفاع مقدس

محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره دوران هشت سال دفاع مقدس می فرمایند” دشمن جنگ تحمیلی را برای نابودی انقلاب اسلامی به راه انداخت”

وی با اشاره به اینکه صدام به تحریک آمریکا به ایران حمله ور شد گفت: جنگ تحمیلی باعث شعله ور شدن روحیه انقلاب اسلامی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به مولفه های فرهنگی دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از مولفه های فرهنگی خداباوری و خدامحوری است.

عاقل منش مطرح کرد: اگر زندگی شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را مرور کنیم درس شجاعت و ایثارگری را فرا می گیریم.

وی با تاکید بر اینکه نباید از اهداف اصلی انقلاب فاصله بگیریم گفت: نباید دنبال مقام و منصب دنیایی باشیم و باید مولفه های دفاع مقدس را فراگیریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت عنوان داشت: شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس فرهنگ عاشورایی را به ما آموختند و هرکدام با نیتی از معصومین و شهدای کربلا پا به میدان گذاشتند و از کیان ما دفاع کردند.

عاقل منش با اشاره به ضرورت به کارگیری جوانان در مسئولیت ها اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از جوانان فرماندهان جنگ بودند و همین جوانان بودند که از میهن اسلامی دفاع کردند.

وی دفاع مقدس را الگویی برای تمامی ملت ها عنوان کرد و گفت: امروز دفاع مقدس الگویی در بسیاری از کشورها است و نمونه آن را می توان در سوریه مشاهده کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت خودباوری و خوداتکایی را یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس دانست و گفت: امروزه بسیاری از تجهیزات قوی و قدرتمند را دارا هستیم و می توانیم تکنولوژی های خود را به سایر کشورهای دنیا صادر کنیم.

در پایان این مراسم از جمعی از ایثارگران شهرداری رشت تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است در این مراسم علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت، سرهنگ عباس بایرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سید امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی رشت، محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، محمد حسن علیپور عضو شورای اسلامی رشت، فرهام زاهد عضو شورای اسلامی رشت، احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای اسلامی رشت، مرتضی شریفی معاون هماهنگی امور مناطق و سازمانهای شهرداری، عطایی مدیر منطقه یک شهرداری، آرش امیرلو مدیر منطقه چهار شهرداری، علیرضا حسنی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، سیده مریم رضاطبع مدیر اجرایی ارتباط با رسانه حوزه شهردار، طیبه بینا مدیر ستاد محیط زیست و توسعه پایدار، امیر ترومیده مسئول امور ایثارگران شهرداری و جمعی از مدیران و ایثارگران شهرداری حضور داشتند.

حسین فلاح کدو سرایی

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *