فرهنگ و هنر 19 مهر 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گشایش بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در زیباکنار

بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، با حضور بیش از هزار و دویست نفر از چهره های برجسته قرآنی کشور در سالن اجتماعات تالار جام جم مجتمع فرهنگی آموزشی زیباکنار، گشایش یافت.

به گزارش آفتاب شمال ؛ بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، با حضور دکتر محمد رضا فراهانی- معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، جمعی از مسولان استانی و دانشگاهی و بیش از هزار و دویست نفر از چهره های برجسته قرآنی کشور در سالن اجتماعات تالار جام جم مجتمع فرهنگی آموزشی زیباکنار، گشایش یافت.

قرآن منشا دانش های فراوان میان مسلمان است
دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن خیر مقدم به مدعوین و متسابقین این جشنواره بزرگ قرآنی، گفت: جمعی از دانشگاهیان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به عشق قرآن کریم، از اقصا نقاط کشور به این استان سفر کرده اند، که این افتخار بزرگ بعد از 22 سال مجدداً نصیب گیلان شده است که جای بسی تشکر و سپاس دارد. وی ادامه داد: قرآن منشا دانش های فراوان میان مسلمان است و آرزو می کنیم تمام فعالان عرصه قرآن که امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتخار میزبانی آنان را دارد، انوار نورانی ای که از قرآن در دل های آنان نشسته است در استان گیلان باقی بماند.

رییس ستاد اجرایی بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت (ع)، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان که 33 سال از عمرش می گذرد، نزدیک به بیست هزار نفر کارمند و بالغ بر 450 نفر هیات علمی، هشت دانشکده، 20 بیمارستان، 960 خانه بهداشت دارد که گسترش نظام شبکه و خانه های بهداشت از گیلان شروع و سپس در تمام کشور گسترش یافت که امروز توسعه نظام شبکه و گسترش خانه های بهداشت در سراسر کشور از افتخارات وزارت بهداشت می باشد.

دکتر یوسف زاده با اشاره به آخرین تعریف سازمان بهداشت جهانی از مقوله سلامت، گفت: امروز انسان سالم به کسی اطلاق می شود که از سلامت جسمی، اجتماعی و روانی برخوردار باشد. و تنها داشتن سلامت جسمی دلیل بر سلامت انسان نیست، امروز به انسانی سالم می گویند که از جنبه های دیگر سلامت از قبیل روانی و اجتماعی برخوردار بوده و در فعالیت های اجتماعی نیز شرکت فعال داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اینکه سلامت جسمی و روانی از مقوله های است که کتاب آسمانی ما قرآن نیز به آن پرداخته است، اظهار داشت: قرآن عزیز سرشار از مفاهیم و مضامینی است که برای آسایش روحی و روانی انسان ذکر شده است. و همانگونه که خداوند در یک جا انسان را به عنوان جانشین خود در زمین می نامد در جای دیگر نیز او را موجودی ضعیف و بسیار شکننده معرفی می کند.

وی، خاطر نشان کرد: جز با یاد خدا دل ها آرام نمی گیرد و تنها رضای الهی است که انسان را به آرامش می رساند. وی جامع نگر بودن مباحث قرآنی ادامه داد: اگر در یک جای قرآن؛ در داستان حضرت یوسف به مسایل شخصی پرداخته می شود، در جاهای دیگر نیز به بحث اجتماعی، اجتماعی بودن، اجتماعی شدن و دغدغه ها و مسایل اجتماعی مردم می پردازد.

دکتر یوسف زاده با اشاره به این که بدون پیش بینی درست و برنامه ریزی نمی توانیم به نتیجه برسیم، اظهار داشت: در شرایط کنونی باید با برنامه ریزی و محاسبه دقیق به همه مسایل پرداخته شود و قبل از پیش آمدن مشکلات همه جوانب آن در نظر گرفته شود و این همان برنامه استراتژیک است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان از دو سال قبل برای ده سال آینده این دانشگاه برنامه ریزی کرده است و چشم انداز و هدف خود را نیز مشخص نموده تا در ده سال آینده به آن برسد. وی ادامه داد: ما چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان را پیش رو بودن در دانشگاه های نسل سوم قرار داده و امیدواریم با برنامه محوری بتوانیم این دانشگاه را به یک دانشگاه کار آفرین و پیش رو دانشگاه های نسل سوم تبدیل کنیم.

قرآن آمده است که بشریت را از ذلت به تعالی بکشاند
آیت الله رسول فلاحتی- نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مراسم گشایش بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی کشور با بیان این که نباید کارهای قرآنی مربوط به ایام و دوره خاص شود، گفت: قرآن باید در تمام زندگی مردم حضور و ظهور علمی پیدا کند و خوشحالیم که استان گیلان میزبان خانواده بزرگ قرآنی علوم پزشکی کشور است.
وی ادامه داد: قرآن کتابی است که با گذشت هزاران سال و با همه پیشرفت های که بشر در علوم مختلف داشته است، هنوز توانسته فتوحات زیادی داشته و در تاریخ زندگی بشری همچون نگینی بدرخشد.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: قرآن کتابی از نوع مقوله بشری نیست و کتابی نیست که بتوان آن را با سایر نوشته های انسان قیاس کرد، بلکه قرآن کتابی است که هرچه زمان بیشتری از تمدن بشری می گذرد، عمق مطالب آن بیشتر و بیشتر بر بشریت نمایان می شود.

وی اضافه کرد: قرآن کتابی است که اندیشمندان مسلمان تا آنجا که توانستند بر اساس روایات به تبیین این کتاب پرداخته و از آن بهره برده اند و معاهدان نیز تلاش کردند تا انسان را از این دریچه رحمت الهی بی بهره کنند، اما بر خلاف تلاش آنان هر سال ما شاهد نزدیکی بیشتر مردم جهان با این کتاب الهی هستیم.

امروزه نه فقط مسلمانان به قرآن می‌بالند بلکه پیروان سایر ادیان الهی نیز با قرآن آشنا شده اند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند و همچنین قرآن برای بسیاری از ادیان الهی فتح الفتوحی است که در عرصه های مختلف از آنان حمایت می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطر نشان کرد: بیش از هزاران سال از زندگی ما مسلمانان بر پایه قرآن می‌گذرد و زوایای گوناگونی از این کتاب آسمانی برای ما روشن شده است، در پاره ای از موارد نیز شاهد آن بوده ایم که مسلمانان با ورود به آیات الهی و تدبر در آن ها توانسته اند بهره های بسیاری از آن ببرند.

وی با اشاره به این که هنوز نگاه‌مان آن نگاهی نیست که قرآن از ما می‌طلبد و برداشت ما از کتاب الهی تنها محدود به تلاوت آن می‌شود و از تدبر در آیات قرآن بی‌بهره هستیم، اظهار داشت: اگر جامعه امروز بشری نگاهش به سلطه جهانی، نگاهی از دریچه قرآن باشد آن وقت جامعه به مدینه فاضله تبدیل می شود.

آیت الله فلاحتی تاکید کرد: قرآن فقط کتاب علم نیست بلکه کتاب زندگی و کتاب هدایت بشر است. قرآن آمده است تا بشریت را از ذلت به تعالی بکشاند و این از اهداف اولیای الهی نیز بوده است. این کتاب رابطه انسان و خداست و عهدنامه بین خدا و انسان می باشد که باید انسان به عهدنامه ای که با خدا بسته است هر روز به آن توجه داشته باشد.

این مقام مسوول گفت: انقلاب اسلامی ایران توانست ذره ای از پرده هایی که بر این کتاب مقدس وجود داشت را کنار بزند و امروز نیز وظیفه هر یک از ما است تا با تدبر و تعقل در آیات الهی، پرده‌های بیشتری را از آن پس بزنیم تا از دریچه های نور و رحمت الهی بهره مند شویم. وی ادامه داد: باید بدانیم که نگاه به این کتاب، تلاوت و تدبر در آن، مد نظر انبیای الهی بوده است و اگر انسان این کتاب را تلاوت کند و در آن بیندیشد قطعاً در جاده ای رو به سوی تعالی گام بر داشته است.

در این مراسم برگزیدگان قرآنی وزارت بهداشت در 3 بخش ادبی، هنری و فن آوری تقدیر شدند. شعر، داستان، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی از موضوعات قابل تقدیر در بخش ادبی جشنواره بود و خوشنویسی، معرق و منبت، طراحی پوستر، نقاشی، نقاشی خط، عکاسی، فیلم کوتاه، تئاتر صحنه ای، کامیک استریپ، از محورهای بخش هنری جشنواره بود. تولید اپلیکشن و ربات و کانال مجازی قرآنی نیز محورهای فناوری را به خود اختصاص داد.

برگزیدگان بخش ادبی/ رشته شعر:

گروه اساتید: رتبه سوم، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان-مهرداد زیلیان

گروه اساتید: رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی کاشان-مریم اخوان

گروه کارمندان: رتبه سوم، دانشگاه علوم پزشکی اهواز-سیما نقدی

گروه کارمندان: رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل – کاظم نظری

گروه دانشجویان: رتبه سوم، دانشگاه علوم پزشکی مشهد-احمد جواد نوآبادی

گروه دانشجویان: رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی مشهد- رحیمه مهربان

گروه دانشجویان: رتبه اول، دانشگاه علوم پزشکی بجنورد-امیر محمد خوبان

برگزیدگان بخش ادبی/ رشته داستان نویسی:

گروه اساتید: شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز-راحله حضرتی

گروه کارمندان: شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان – رضوان آشنافر

گروه دانشجویان: شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز-فرحناز ورمزیار

گروه دانشجویان: شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر-افشین زارع

گروه دانشجویان: شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی کاشان-سارا چوپان نژاد

برگزیدگان بخش ادبی/ رشته فیلمنامه نویسی:
گروه اساتید: شایسته تقدیر، دانشگاه علوم پزشکی گلستان-لیلا الیاسی
گروه کارمندان: شایسته تقدیر، دانشگاه علوم پزشکی کاشان – محمد حمید زارع حوشقانی
گروه کارمندان: رتبه اول، دانشگاه علوم پزشکی تبریز – علیرضا اسماعلیان مقدم
گروه دانشجویان: شایسته تقدیر، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان -حامد شجاعی فر
گروه دانشجویان: رتبه اول، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند -فاطمه انتظاری
گروه دانشجویان: رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – علی قاسمی
گروه دانشجویان: رتبه سوم، دانشگاه علوم پزشکی ابیرجند – فائزه بدرام

برگزیدگان بخش ادبی/ رشته نمایشنامه نویسی:
گروه کارمندان: رتبه اول، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار – ابوالفضل عصارزاده
گروه دانشجویان: رتبه اول، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه -سیدمجید میرحسینی
گروه دانشجویان: رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی کاشان -علی جلیلی تفتی
گروه دانشجویان:
رتبه سوم
، دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی -پریسا عباسی

برگزیدگان بخش هنری/رشته معرق و منبت:

گروه کارمندان:رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی گناباد_احسان سبزه مقدم

گروه کارمندان:رتبه سوم مشترک دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان_مهناز حاج باقری

گروه کارمندان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه_لطیف محمدی

گروه کارمندان:رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی تبریز_پروانه کاویانی

گروه دانشجویان: رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قم –فرشته طیبی خرم

گروه دانشجویان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل –محمد فرهانی

گروه دانشجویان: رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی اراک- مهدی احمدی داغستانی

برگزیدگان بخش هنری/ رشته تذهیب:

گروه کارمندان: رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی گیلان- مسعود عیسی زاده

گروه کارمندان: رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله- محسن تامور

گروه کارمندان: رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی اهواز- ندا محمد نژاد

گروه دانشجویان: رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند- مریم نور محمدی

گروه دانشجویان: رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی همدان – ندا مهدوی

گروه دانشجویان: رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی گیلان- میلاد خانزاده

برگزیدگان بخش هنری/ رشته طراحی پوستر:

گروه کارمندان: رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی ارومیه- سعید ساجدی

گروه کارمندان: رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی اهواز- مصطفی عزیز پور

گروه کارمندان: رتبه اول ستاد وزارت بهداشت- روح الله هاشمی

گروه دانشجویان: شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی کاشان- محمد جواد معین آبادی

گروه دانشجویان: شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی آبادان- ذوالفغار سباتی

گروه دانشجویان: شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز بهنام امینی

برگزیدگان بخش هنری/رشته خوشنویسی:

گروه اساتید:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی سمنان –عباس پاکدل

گروه اساتید:دتبه اول دانشگاه علوم پزشکی دزفول-ایمان سعادت نیا

برگزیدگان بخش هنری/رشته نستعلیق:

گروه کارمندان:رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز-رضا اعظمی

گروه کارمندان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج-سید نجف مسعودی

گروه کارمندان :رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی اردبیل_ارزو مومنی

گروه دانشجویان:رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد_زهرا ثاقب

گروه دانشجویان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز_صادق مسعودی

برگزیدگان بخش هنری/رشته نسخ:

گروه کارمندان:شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد_مجید بانام

گروه کارمندان:شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی اهواز_محمد جعفری زاده

برگزیدگان بخش هنری/رشته نقاشی:

گروه اساتید:شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز_ندا جمالی مقدم

گروه کارمندان:رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی اراک_سمیه نجفی

گروه کارمندان:رتبه دوم دانشگا علوم پزشکی شیراز_نازنین روحی

گروه کارمندان:رتبه اول مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز_مژده باقری

گروه کارمندان:رتبه اول مشترک دانشگاه علوم پزشکی شاهد_علی عبدالحسینی

گروه دانشجویان :رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی سبزوار_سحر کرابی

گروه دانشجویان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان_ندا شکاری

برگزیدان بخش هنری/رشته نقاشی خط:

گروه کارمندان:رتبه ی سوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز_محمد فرازی

گروه کارمندان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز_ابوذر البرزی

گروه کارمندان:رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی مازندران_حسین ابراهیم نژاد

گروه دانشجویان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی گلستان_محمد تقی مشکوری

گروه دانشجویان:رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی ایران_زهرا یوسفی

برگزیدگان بخش هنری/رشته عکاسی:

گروه اساتید:رتبه سوم دانشگاه علومپزشکی شیراز_حسین صناعی زاده

گروه اساتید:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز_نسرین علوی نیا

گروه اساتید:رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی فسا_سارا عبدالهی

گروه کارمندان:رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی سمنان_الهه ربیعی

گروه کارمندان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی گلستان_عبدالسعید کوهساری

گروه کارمندان:رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی گلستان_یحیی کریم آبادی

گروه دانشجویان:رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی بجنورد_محمد امین طبسی

گروه دانشجویان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز_ریاض منتظر

گروه دانشجویان:رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی گلستان_سیده معصومه موسوی

برگزیدگان بخش هنری/رشته فیلم کوتاه:

گروه کارمندان:شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر_هادی مبارکی

گروه دانشجویان:شایسته تقدیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز_محمد سهرابی

برگزیدگان بخش هنری/رشته تئاتر صحنه:

گروه دانشجویان:رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی ایلام_حدیث یوسفیان

گروه دانشجویان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی آبادان_نادر آقایی

گروه دانشجویان: رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی دزفول_فاطمه پور طالب

برگزیدگان بخش فناوری/رشته تولید اپلیکیشن و ربات:

گروه اساتتید:رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی فسا_نجمه نامدار

گروه اساتید:رتبه دوم دانشگاه عوم پزشکی یزد_تهمینه فرج خدا

در این بخش اثری حائز رتبه اول نشد.

گروه کارمندان:رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی کاشان_عباس عابدی

گروه کارمندان:رتبه دوم دانشگاه علوم پزشکی یزد_محمد مهدی امین الرعایا

گروه کارمندان:رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی اردبیل_مهدی فیضی زاده

بخش فن آوری/رشته کانال های مجازی قرآنی:

گروه دانشجویان:رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی ارومیه_محمدرضا فتوحی

در این بخش اثری حائز رتبه دوم نشد.

گروه دانشجویان:رتبه اول دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد_ علی ریحانیان

در مراسم افتتاحیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، از برگزیدگان 3 بخش هنری، ادبی و فناوری، با حضور جمعی از مسوولان ارشد کشوری، استانی و متسابقین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تقدیر شد. بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت 18 تا 21 مهرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مجتمع فرهنگی آموزشی زیباکنار برگزار می شود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *