استان 26 آبان 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

همایش «دیابت و خانواده» به مناسبت روز جهانی دیابت در سالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد.

 

به گزارش آفتاب شمال  ؛ این همایش که به همت اعضای کلینیک تخصصی دیابت سیمرغ در سالن اجتماعات سرپرستی بانک ملی رشت برگزار شد و در این همایش یک‌روزه حدود ۲۰۰ نفر از معلمان و مربیان بهداشت و به همراه جمعی از افراد دچار دیابت و خانواده‌ها شرکت کردند.

فدراسیون بین‌المللی دیابت و سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۹۱ در پاسخ به رشد روزافزون دیابت روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) را به نام روز جهانی دیابت نامگذاری کردند و سازمان ملل متحد این روز را از سال ۲۰۰۶ به عنوان یک روز رسمی در تقویم جهان ثبت کرد.

روز جهانی دیابت، بزرگترین کمپین اطلاع‌رسانی در مورد دیابت است که هر ساله با محوریت مشخص و با شعاری که فدراسیون بین‌المللی دیابت انتخاب می‌کند، برگزار می‌شود.

حلقه آبی رنگ دیابت در سال ۲۰۰۷ و پس از تأیید سازمان ملل متحد به عنوان نماد رسمی دیابت انتخاب شد تا نشان واحدی برای افزایش آگاهی دنیا در مورد اپیدمی دیابت باشد.

در ایران نیز به همت وزارت بهداشت از سال ۱۳۹۲ هر ساله یک هفته از آبان ماه به نام هفته ملی دیابت نام‌گذاری شده و فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی، انجمن‌های دیابت سراسر کشور و شرکت‌های دارویی مرتبط در سطح کشور برگزار می‌شود.

از آن‌جا که خانواده در زمینه پیشگیری و کنترل و مراقبت دیابت نقش اساسی دارد، امسال نیز برای دومین سال پیاپی شعار هفته جهانی دیابت با محوریت خانواده و به نام «دیابت و خانواده» نامگذاری شده است.

کلینیک تخصصی دیابت سیمرغ نیز به همین منظور، این همایش را با عنوان دیابت و خانواده با پشتیبانی انجمن‌ها و نهادهای علمی- فرهنگی، موسسات و شرکت‌های پزشکی و دارویی و… برگزار کرد.

در این همایش مهمانان با راهکارهای پیشگیری، علائم و درمان بیماری دیابت آشنا شدند و در پایان نیز به ۴۰ نفر از افراد شرکت کننده به قید قرعه دستگاه اندازه‌گیری قند خون اهدا شد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *