خواندنی ها 27 آبان 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر بهداشت فروش آزاد دارو‌هایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تهیه شده را بالاترین خیانت اعلام کرد

به گزارش آفتاب شمال؛ دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در جمع روسای دانشگاه های علوم پزشکی مراکز استان های کشور گفت: نباید داروهایی همچون داروی بیهوشی برای اتاق های عمل و داروی حاجب برای رادیولوژی ها در بخش دولتی ناکافی باشد.

وی افزود : وقتی داروی سه برابر نیاز در استان های توزیع شده است و بیمار شخصاً از آن استفاده نمی کند نباید در بخش دولتی کمیاب و یا در بخش خصوصی وجود داشته باشد که این نشانگر نوعی فساد است.
وی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان های کشور خواست تا بر توزیع داورها نظارت کافی داشته باشند .
وی ادامه داد:حدوداً30 تا 50 قلم دارو کم یاب است که باید بر توزیع آنها نظارت شود و می توان شبکه توزیع ویژه ای برای این اقلام در نظر گرفت و حتی شبکه واردات موازی این داروها را ایجاد کرد.
وزیر بهداشت با بیان اینکه دشمن برای ایجاد مشکلات در بخش داور و سلامت سناریوهای مختلفی برنامه ریزی کرده بود که برخی نادان های داخلی نیز ازآن پیروی می کردند گفت: خوشبختانه در نظام سلامت توانستیم بدون التهاب داور و تجهیزات و خدمات سلامت را در اختیار مردم قرار دهیم اما متاسفانه کسی این موفقعیت های نظام سلامت را بیان نکرد .
وی گفت: باتوجه به نوسانات بازار داور و تجهیزات و خدمات با تلاش جامعه پزشکی که باید از آنان قدردانی کرد دراختیار مردم قرار گرفت.
وزیر بهداشت اضافه کرد: شاید خیلی ها اطلاع نداشته باشد که برخی از پرستاران و پزشکان و کارکنان نظام سلامت بیش از یک سال است که در دریافت کارانه هایشان با تعویق مواجه شده اند.
وی در بخش دیگر از سخنانش افزود: برخی جابجایی های غیر قانونی (هزارو 800 مورد) در دانشگاه های علوم پزشکی گزارش شده است.
وی گفت: درباره دانشجویان بومی این جابجایی ها موجب بی عدالتی و ظلم به کسانی است که نمرات بالاتر کسب کرده اند اما این افراد از سهمیه بومی با نمرات کمتر پذیرفته شده اند .
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه با اجرای سهمیه بومی موافق نبوده ایم گفت: اکنون که اجرای این سهمیه قانونی شده باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و از آن برای حل مشکلات سلامت مناطق محروم به خوبی بهره ببریم .
وزیر بهداشت گفت: استفاده از سهمیه بومی تنها راه حل مشکلات مناطق محروم است چرا که دستمزدهای بالا نیز موجب ماندن کادر پزشکی در مناطق محروم نمی شود و آنان نیز پس از مدتی از مناطق محروم کوچ می کنند.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در صورت نیاز می توان آیین نامه ای تدوین کرد که سهیمه بومی پس از 50 درصد از مدت خدمتش امکان جابجایی داشته باشد همانند افرادی که پس از گذراندن 50 درصد از طرح شان اجازه ادامه تحصیل در سطح تخصص و یا فوق تخصص را کسب می کنند.
وی درباره تمدید زمان طرح کادر درمان نیز گفت: باید تمدید طرح ها بدون سقف زمانی امکان پذیر باشد .
وزیر بهداشت گفت: در صورتی که برای فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی تا دو ماه مکانی برای اجرای طرح پیدا نشد آنان ازطرح معاف شوند و سال ها منتظر تعیین محل گذراندن طرح شان نمانند.
وی افزود: باید آموزش های پزشکی به گونه ای باشد که مهارت کافی را در اختیار فارغ التحصیلان قرار دهد و آنان نیازی به آموزش در زمان درمان بیماران نداشته باشند .
وزیر بهداشت یادآور شد:تجربه در زمینه های درمانی می تواند در ارتقاء کیفیت خدمات به بیماران بسیار تاثیرگذار باشد و با جابجایی دانشجویانی که طرح شان به پایان می رسد با دانشجویانی که تازه فارغ التحصیل شده اند مناطق محروم از تجربه کادر پزشکی کمتر بهره خواهند برد. ( صدا و سیما )

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *