سیاسی 17 آذر 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در کنفرانس روسای مجالس شش کشور منطقه؛ آمریکایی‌ها به حقوق بشر نگاه تجاری دارند

 

به گزارش آفتاب شمال : قای لاریجانی در دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور منطقه برای مقابله با تروریسم افزود: رفتار ترامپ نظامات نهادهای حقوق بشری را له کرده و باعث ناامیدی کشورها شده است.
رئیس مجلس گفت: این رفتار ها‌ی مقامات آمریکا ارزش‌های انسانی را که سال‌ها برای آن تلاش شده زیر سوال برده و باعث شده است تا رئیس جمهور این کشور با حقوق بشر رفتار تجاری سازی داشته باشد.

وی با یاداوری اینکه امریکا و برخی کشورها خود را مدعی مبارزه با تروریسم می دانند اما در عمل از ابزار تروریسم استفاده می کنند گفت: این رفتارها باعث شده کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم خودشان به فکر ساماندهی نظامات منطقه ای باشند که نمونه بارز آن را در مساله سوریه با همکاری ایران، ترکیه و روسیه تجربه کردیم که تا حد زیادی موفق بوده است.
رئیس مجلس تاکید کرد: در دنیایی که امریکایی ها در پی یکجانبه گرایی هستند شورای امنیت و نهادهای مسئول هم به وظیفه خود عمل نمی کنند به عنوان نمونه در مسائل عراق، سوریه و لیبی و برخی مناطق دیگر و همچنین تحریم های یکجانبه امریکا علیه روسیه و ایران مشاهده می شود که هیچکدام مصوب شورای امنیت نبود و این شورا هم عکس العملی در قبال اینگونه اقدامات نشان نداد.

آقای لاریجانی گفت: تلاش کشورها در ساماندهی مبارزه با تروریسم و همچنین تبادلات اقتصادی موضوعی بسیار مهم است که از دل آن می توان راهکارهای عملی برای پیشبرد اهداف ارائه داد.
وی ادامه داد: در این یکسال تلاش خواهیم کرد با همکاری سازمان های اطلاعاتی و امنیتی شش کشور در مبارزه با تروریسم و همچنین گسترش همکاری های اقتصادی اقدامات بیشتری صورت دهیم تا همبستگی منطقه ای هم افزایش یابد و مبارزه با تروریسم وارد صحنه جدیدی شود.( خبرگزاری صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *