استان 15 دی 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاظم لطفی: بزرگترین پروژه های عمرانی در استان گیلان مربوط به شرکت آب منطقه ای است

به گزارش آفتاب شمال  ؛ مهندس کاظم لطفی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در شرکت آب منطقه ای گیلان ، اظهار داشت : شرکت آب منطقه ای گیلان در طی دوسال اخیر در زمینه ی ساماندهی به منابع آبی و سرعت بخشیدن به پروژه ها اقدامات خوبی انجام داده است .

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات در استان گیلان برای اتمام پروژه های عمرانی شرکت آب منطقه ای گیلان افزایش داشته است ، گفت: اعتبارات مقرر شده در سال 95 برای شرکت آب منطقه ای گیلان ،98 میلیارد تومان بود که از آن میزان هفت میلیارد تومان تخصیص داده شد و همان مقدار اعتبارتخصیصی نیز صرف هزینه های جاری و پرداختی نیروهای رسمی سازمان گردید .

وی با اشاره به اجرای پروژه های سدسازی در استان گیلان عنوان کرد :سد پلرود در سال 95 در حدود 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و هم اکنون با 69 درصد در حال انجام است.

لطفی ادامه داد : سد شفارود با 16 درصد پیشرفت در سال 95 ،در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، همچنین سد دیورش در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطر نشان کرد : مجوز زیست محیطی سد لاسک اخذ شده و بر اساس پیوست قانون فایناس داخلی برای آن سد نیز لحاظ گردیده است .

لطفی ،منابع آبی استان گیلان را حایز اهمیت خواند و گفت :11 سد لاستیکی در جغرافیای استان گیلان از غرب تا شرق استان برای جلوگیری از هدر رفت آب عملیاتی شده است .در نقاط مختلف استان گیلان پروژه های عمرانی بزرگ مربوط به شرکت آب منطقه ای گیلان در دست اجراست.

وی همچنین خبر داد : سه سد لاستیکی تا پایان امسال ظرفیت بهره برداری و افتتاح دارند .

مدیر عامل سابق آب منطقه ای گیلان با اشاره به نیاز منابع آبی استان گیلان ، گفت : با بهره برداری از سدهای در دست ساخت تا پایان امسال و سال آتی ظرفیت تامین منابع آبی استان به بیش از 3 میلیارد متر مکعب و تا پایان برنامه ششم این رقم به 4 میلیارد متر مکعب خواهد رسید .

لطفی ادامه داد : یکی از افتخارات حوزه ی آب گیلان اجرای پروژه های تامین آب در فصل زراعی گیلان است که در سال زراعی گذشته به خوبی توانستیم منابع آبی در استان را مدیریت کرده و از ضرر احتمالی کشاورزان جلوگیری کنیم .

لطفی در پایان گفت: نهضت سد سازی در استان گیلان به خوبی در حال انجام است و البته افتخار بنده این است که سرمایه های انسانی شرکت آب منطقه ای گیلان همواره در کنار اینجانب فعال بوده اند .

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *