فرهنگ و هنر 16 دی 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مراسم اختتامیه تئاتر خیابانی دائم در مجتمع خاتم الانبیا (ص) برگزار شد

به گزارش آفتاب شمال ، مراسم اختتامیه جشن پایان فصل تئاتر خیابانی دائم صبح امروز با حضور در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.

 علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در این مراسم با تبریک ۱۲ دی روز رشت اظهار کرد: از هنرمندان و دستگاه های اجرایی نظیر میراث فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، اداره اوقاف و امور خیریه، استانداری و فرمانداری شهرستان رشت تشکر می کنم.

 

وی با اشاره به برگزاری ۴۰ برنامه به مناسبت چله انقلاب بیان داشت: همکاران ما در این ایام شبانه روز تلاش کردند تا برنامه های شاد و مفرحی برای شهروندان اجرا کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت تصریح کرد: برای اولین بار به مناسبت روز رشت کنسرت موسیقی محلی هشت هنرمند گیلانی برگزار شد که مورد استقبال بی نظیر شهروندان قرار گرفت.

 حسنی با بیان اینکه تئاتر خیابانی به مدت ۱۶۰ روز در پیاده راه فرهنگی شهرداری برگزار شد مطرح کرد: هدف از برگزاری نمایش دائمی خیابانی افزایش نشاط اجتماعی بود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل اجتماعی را می توان با زبان نمایش منتقل کرد گفت: بسیاری از مشکلات و آموزش های شهروندی به زبان تئاتر بیان می شود و با زبان تئاتر و هنر می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت در ادامه مراسم با تبریک ۱۲ دی روز رشت اظهار کرد: به مناسبت روز رشت برنامه های فرهنگی متعددی با مشارکت شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی برگزار شد و اینجانب سعی کردم در تمامی برنامه ها به زبان گیلکی صحبت کنم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهرهای بزرگ کشور روزی را در تقویم به نام خود ثبت می کنند بیان کرد: علت اصلی نامگذاری این است که شهروندان در آن روز داشته ها و میراث گذشته شهر خود را مرور کنند و به دیگران نیز منتقل و معرفی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت از تصویب راه اندازی دبیرخانه دائمی روز رشت در آخرین جلسه کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: تمامی نهادهای دولتی، غیر دولتی و تشکل های مردم نهاد در دبیرخانه مشارکت خواهند داشت و بعد از اتمام مراسم روز رشت امسال برای مراسم روز رشت سال های آینده برنامه ریزی خواهند کرد.

عاقل منش با قدردانی از مشارکت دستگاه های اجرایی برای برگزاری مراسم روز رشت گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سه روز سینما را به صورت نیم بها در اختیار شهروندان قرار داد، اداره میراث فرهنگی شهرستان رشت روز گذشته بازدید از موزه رشت را رایگان کرد و اداره کتابخوانه ها نیز به مناسبت روز رشت حق عضویت از شهروندان دریافت نکرد.

وی برگزاری برنامه های متعدد ورزشی، کنسرت موسیقی، نشست تخصصی رشت پژوهی با حضور مفاخر رشت، رونمایی از سردیس استاد معین، رونمایی از سردیس آیت الله شیخ باقر رسول رشتی، دیوارنگاری عنوان اولین ها و … را از دیگر برنامه های روز رشت عنوان کرد.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با اشاره به برگزاری تئاتر خیابانی در ۲۲ هفته متوالی بیان کرد: یکی از شیوه های آموزش تئاتر است و از طریق تئاتر خیابانی می توان بسیاری از حقوق شهروندی را به شهروندان آموزش داد.

در ادامه مراسم جمعی از هنرمندان و شاعران نیز به مناسبت روز رشت به شعرخوانی پرداختند.

 سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور نیز بیانیه ای از دبیرخانه تئاتر خیابانی کشور قرائت کرد.

 در این مراسم محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی رشت، حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت، محمد حسن علیپور عضو شورای اسلامی رشت، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حسن پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت، سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی کشور و جمعی از مدیران شهرداری رشت و هنرمندان حضور داشتند.

در انتهای مراسم از جمعی از تهیه کنندگان و هنرمندان تئاترهای برگزیده تجلیل به عمل آمد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *