خواندنی ها 01 بهمن 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛ پیشرفت حوزه ی سلامت ،بهداشت و درمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است / افزایش تعداد متخصصین و ارتقای سطح پژوهشهای پزشکی در استان گیلان

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در حوزه ی بهداشت و درمان گفت : پیشرفت و توسعه ی بخش سلامت ،درمان و بهداشت پس از پیروزی انقلاب اسلامی انکار ناپذیر است.

به گزارش آفتاب شمال  ؛ دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشریح فعالیت های وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد : در سال 1364 ادغام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت و می توان گفت که این ادغام یکی از اتفاقات کم نظیر بود.

وی افزود : وزارت بهداری سابق با دانشکده های پزشکی و در واقع آموزش عالی با بهداشت و درمان ترکیب شد و پس از آن رشد و توسعه ی این حوزه ها ،فرآیند دیگری در پیش گرفت .

یوسف زاده با بیان اینکه گسترش شبکه های بهداشت در روستاها یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب بوده است ،اذعان داشت : امروز در هر روستایی که قدم بگذارید یک خانه ی بهداشت وجود دارد و تجربه ی موفق شبکه ی بهداشت در کشور الگویی برای برخی از کشورها شده است.

وی ادامه داد : استان گیلان این افتخار را در کارنامه ی خود دارد که به عنوان استان پایلوت در خصوص شبکه ی بهداشت بوده است.

یوسف زاده با اشاره به تاریخ تاسیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همزمان با ایجاد وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت : در حال حاضر 8 دانشکده شامل دانشکده علوم پزشکی ،دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ،مامایی ، بهداشت ،پیراپزشکی شرق گیلان و پردیس بین الملل انزلی در استان گیلان وجود دارد و 5700 دانشجو در رشته ها مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند .

وی اضافه کرد : در 6 رشته ی فوق تخصصی پزشکی رزیدنت تربیت می شود و در 17 رشته نیز دوره های تخصص را در گیلان داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد : ظرفیت بسیار بزرگی در استان گیلان در این بخش فراهم آمده است و مراکز درمانی رشت به صورت مراکز آموزشی درمانی هستند .

وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر 26 بیمارستان در استان گیلان ،96 مرکز بهداشتی ،درمانی روستایی ،94 مرکز بهداشتی درمانی شهری ،960 خانه بهداشت وجود دارد و 20 هزار پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال فعالیت هستند.

یوسف زاده به طرح توزیع نیروی انسانی پس از انقلاب اشاره کرد و گفت : نیروهای انسانی موظف هستند که معادل سالهای تحصیل و یا بخشی از آن را در مناطق محروم و مراکز بهداشت و نقاطی را که دانشگاه صلاح می داند بگذرانند و این موضوع در جامعه بسیار تاثیر گذار است.

یوسف زاده یکی از دستاوردهای مهم وزارت بهداشت و درمان در سالهای اخیر را “طرح تحول سلامت “خواند و گفت : طرح تحول سلامت با هدف کاهش فرانشیز و همچنین پرداختی از جیب مردم صورت گرفت و از دستاوردهای خوب دولت در حوزه ی درمان بوده است.

یوسف زاده ارتقای فرهنگ عمومی را ضامن سلامتی خواند و اظهار داشت : تغییرات سبک زندگی و تغییر در نوع مصرف غذاها بیشترین عامل ابتلا به دیابت ،فشارخون ،بیماریهای قلبی و عروقی ،سرطان ها و تروما است.

وی تاکید کرد : نیاز به ارتقای فرهنگ جامعه در حوزه ی سلامت داریم چون هر چقدر امکانات و تجهیزات بخش پزشکی بیشتر شود با افزایش جمعیت بیماران نخواهیم توانست پاسخگوی حجم زیاد بیماران باشیم و فقط باید از بار بیماری ها بکاهیم.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *