استان 25 اسفند 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توزیع میوه شب عید درگیلان از 25 اسفند تا 10 فروردین سال آینده

به گزارش آفتاب شمال ، فرهاد دلق پوش در نشست اداری که با حضور کارشناسان اداره صمت شهرستان آستانه ، رئیس بانک صنعت و معدن و معاون شرکت شهرکهای صنعتی، رئیس اتاق اصناف و نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، به بررسی مشکلات و چالش های شهرستان با وجود همه مضایق و تنگناها پرداخت و گفت: باید تلاش کنیم با یک مدیریت کارآمد بتوانیم خدمات مطلوبی به مردم در ایام پایانی سال داشته باشیم و این لازمه همدلی، همگامی و وحدت همگان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه ما در شرایط فوق العاده و جنگ اقتصادی هستیم افزود: بعضی از کاستی ها طراحی دشمنان ملت و بخشی دیگر توسط فرصت شماران داخلی است که در واقع همین فرصت شماران عقبه کشور را می زنند و برای دشمن کار می کنند و منافع شخصی خود را فقط تامین می کنند.
وی در ادامه از توزیع میوه۶۰۰تن سیب و ۷۰۰تن پرتقال با قیمت دولتی در کل استان سخن گفت و تاکید کرد: اتحاد و هماهنگی و بسیج خدمات گیلان برای مردم و مسافران نوروزی باعث آرامش و نظام مندی در بازار شب عید خواهد شد وپرتقال و سیب از 25 اسفندسال جاری تا 10 فروردین سال98 در سراسر گیلان با محوریت تعاونی روستایی و همکاری اتاق اصناف وشهرداریها توزیع خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خواستار بهره گیری و استفاده مطلوب از ظرفیت نمایندگان مجلس شد و گفت: بسیاری از مشکلات کلان از طریق نمایندگان قابل پیگیری است، البته در این شرایط فعلی کسی نمی تواند معجزه کند باید با درک شرایط فعلی برای عبور از این شرایط موجود ، همدیگر را درک کنیم ..
دکتر دلق پوش مصرف آرد گیلان را به علت شناوربودن جمعیت و گردشگر را بیش از سهمیه فعلی دانست و گفت: هم اکنون 7 کیلو در نظر گرفته شده است که پی گیری افزایش سرانه مصرف آزاد پزان را برای تعادل در عرضه نان بسیارجدی است.
وی میانگین مصرف روزانه مرغ در گیلان را حدود ۲۰۰ تن دانست و افزود : ما در گیلان حدود ۵۰۰تن مرغ تولید می کنیم و چنانچه به اندازه نیاز مردم مرغ در ویترین باشد، جو روانی هم نخواهیم داشت.
این مقام مسئول در استان افزود: مقدار ۳۰۰ تن مرغ اضافه تولید داریم که به تهران ارسال می شود و تولید کنندگان مرغ اعلام میکنند که از آنها نهاده های دامی تشویقی می گیرند.
دلق پوش با بیان اینکه ما می توانیم بر اساس ۲۰۰تن سهمیه مرغ میزان سهمیه مرغ هر شهرستان را مشخص کنیم تا بازار دچار مشکل نشود اظهار کرد : تنظیم گوشت قرمز در استان گیلان را بر اساس شاخص ها و ظرفیت ها ی هر شهرستان تقسیم کردیم و امیدواریم در رفع کاستی ها تلاش شود.
در ادامه نماینده مردم شهرهای آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در نشست اداری صنعت ، معدن و تجارت شهرستان آستانه اشرفیه ، گفت: به طور کلی یک شبکه نظارتی قوی در کشور نداریم.
دکتر محمد حسین قربانی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب گفت: اگر صدق الناس و صدق حدیث را ما داشته باشیم هم در عملکرد ما خوب عمل کنیم و باورهای مردم نسبت به مسئولین بهتر خواهد شد.
وی افزود : بیش از ۱۴ میلیارد دلار تخصیص ارز در نظر گرفته شود تا کالاهای مورد نیاز با قیمت تعادلی ۴۲۰۰تومان به دست مصرف کننده برسد ولی گوشت ، میوه و.. وارداتی ۴۲۰۰تومانی به دست مردم نمی رسد زیرا یک شبکه نظارتی قوی در کشور نداریم
دکترقربانی در ادامه افزود : باید طوری عمل کنیم یارانه ای که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است دولت تدبیری انجام دهد تا به دست مردم برسد و اگرشبکه توزیع درست داشته باشیم این معضلات به وجود نمی آید.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: آن چیزی که امروز دغدغه نظام و مردم است این است که ایام تعطیلات نوروز را با دقت نظارت کنیم تا بتوانیم در این ایام مردم و بازار آرامشی داشته باشد .
در این نشست پس از ارائه گزارش رئیس اداره صمت شهرستان آستانه اشرفیه و بیان مشکلات از سوی کارمندان این اداره ، درباره تنظیم بازار عید مطالبی بیان کرد.
محمد رضا حامیان، رئیس اداره صمت شهرستان آستانه اشرفیه افزود: باهمکاری اتاق اصناف و همدلی و همسویی که همکاران اداری دارند و کارها را پی گیری می کنیم و واقعا جا دارد از همکاران خود تقدیر و تشکر داشته باشم .
وی با بیان اینکه برکسی پوشیده نیست که ما ضابط تعزیزات هستیم خاطر نشان کرد : ضابطین بازرسی ما باید با حقوق حداقلی بر کل اقتصاد شهرستان نظارت کنند که امیدواریم اشل حقوقی این عزیزان از سوی وزارت خانه و توسط نمایندگان پرتلاش مجلس پی گیری شود.
حامیان در خصوص کمبود آرد در شهرستان به ویژه آزادپزان اظهار کرد : در حوزه آرد و نان که آستانه اشرفیه ۱۰۵ هزارنفر جمعیت دارد ما شاهد حداقل دو وعده نان توسط شهروندان هستیم ولی سهمیه آردی که به ما اختصاص داده شد جوابگوی شهرستان نیست .
حامیان مصرف مورد نیاز آزاد پزان ۱۱ هزار کیسه نام برد و گفت: آقایان در استان فقط ۵۹۰۰کیسه برای نانوایان آزاد پز لحاظ کردند و انتظار داریم تدابیری اندیشیده شود تا کار گروه آرد و نان شهرستان افزایش سهمیه را در نظر بگیرد.
قربان رعنای رئوف افزود : عدم توجه به آزاد پزان باعث خواهد شد که عملا مغازه ها شان بسته شود و یا در طول ماه حداقل ۱۲ روز از نانوایایی های خود را ببندند.
رئیس اتاق اصناف شهرستان آستانه اشرفیه ادامه داد:برخی از کشتارگاه ها با واسطه ها، دستشان در یک کاسه است و از این زد و بند منفعت می برند.
وی تصریح کرد : امروز مرغی که به صورت صنفی به یک واحد مرغ فروشی می دهند ۵۰ کیلو است و باید مرغ فروشی ۱۲ هزار تومان عرضه کند ولی به واسطه دلال بازی ها امروز از مرز ۱۶هزار تومان گذشت.
رئوف توزیع پرتقال و سیب را برای ایام عید را که در ۶ نقطه شهرستان درروستای دستک، دهشال ، کیاشهر ، آستانه در ۲ نقطه و کیسم انجام می شود باعث خواهد شد که تاثیر گذاری بر روی قیمت ها سیب و پرتقال بازار داشته باشد.
گفتنی است بازدید از شهرک صنعتی نقره ده و دو واحد صنعتی تجهیزات پزشکی و بازیافت ضایعات کارتن از دیگر برنامه های رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بود که از نزدیک با سرمایه گذاران این دوبخش به گفتگو پرداخت و از نزدیک تنگناها و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *