استان 17 تیر 1398 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس شورای عالی نظام پرستاری مطرح کرد: ضرورت حضورهمه گروههای پرستاری شاغل و بازنشسته کشور در انتخابات

به گزارش آفتاب شمال : رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به این که در آستانه پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری قرار داریم، گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه تر این انتخابات می بایست از همه گروههای پرستاری شاغل و بازنشسته کشور جهت شرکت در انتخابات دعوت به عمل آورد زیرا انتخابات نظام پرستاری گزینش نمایندگانی متعهد از صاحبان حرفه پرستاری با اراده و تصمیم پرستاران در راستای تعیین سرنوشت حرفه ای است.

طاهره زاهد صفت در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به این که انتخابات نظام پرستاری گزینش نمایندگانی متعهد از صاحبان حرفه پرستاری با اراده و تصمیم پرستاران در راستای تعیین سرنوشت حرفه ای است، گفت: لزوم مشارکت حداکثری پرستاران پرتلاش کشور در انتخابات ۲۱ تیرماه ۹۸ در راستای تحقق و اجرای هر چه بهتر این فرآیند و انتخاب اصلح ترین کاندیداها با حضور فعال جامعه پرستاری و مسئولیت پذیری آنان برای این تصمیم گیری مهم ترسیم، کننده نقش بی بدیل آنان در امتداد روحیه حق پذیری است.

وی اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری برخاسته از ظرفیت بالای کادر پرستاری کشور در مسیر دفاع از حقوق پرستاران و منافع مردمی به طور مستمر نیاز به پشتوانه فکری، علمی وعملی اعضای خود دارد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به حضور چهره های جدید و جوان در پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری خاطر نشان کرد: ارج نهادن به حضور پر شور جوانان و چهره های جدید به دلیل ایجاد پذیرش مسئولیت در آنان و کسب تجربیات در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و ایجاد اعتماد به آینده از یک سو و دست یافتن عینی به وضعیت موجود حرفه پرستاری در بحث های اجتماعی و مدیریتی، رویارویی با چالش ها و بحران ها از سوی دیگر بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر راهکارهایی برای برگزاری باشکوه انتخابات نظام پرستاری تصریح کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه تر این انتخابات می بایست از همه گروههای پرستاری شاغل و بازنشسته کشور جهت شرکت در انتخابات دعوت به عمل آورد علیرغم این که کاستی هایی نیز در این حرفه موجود است که باید بدانیم بخش عمده ای از آن به ساختار جامعه ما در عدم حمایت از نهاد ها و تشکل های صنفی برای تحقق خواسته ها و مطالبه گری بازمیگردد.

زاهد صفت یادآور شد: با اینحال برای رسیدن به هدف عملا با موانع بی شماری مواجه هستیم که با همت و تلاش افراد موثر و کارا، این موانع برطرف و پیشرفت حرفه ای میسر خواهد شد. امید آنکه زمینه و فرصت مشارکت پرستاران عزیز برای رقابتی سالم در این انتخابات محقق گردد.

وی در پایان افزود: کاندیداها می بایست بر دو اولویت و مطالبه پرستاران، اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری در قالب پوشش بیمه ای و بسته های خدمتی و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور که شامل بازنشستگی بعد از بیست سال پرستاران خواهد بود که در حال حاضر به علت فرسودگی شدید شغلی در شاغلین این حرفه از خواسته های اصلی آنان به شمار می رود، تمرکز نمایند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *