استان 07 مهر 1398 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رهنمود های آیت الله فلاحتی به آتش نشانان در روز آتش نشانی و ایمنی

در دیدار آتش نشانان شهر باران به مناسبت “روز آتش نشانی و ایمنی” با نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح شد؛ رهنمود های آیت الله فلاحتی به آتش نشانان/ ارائه گزارش شهردار رشت/ توضیحات رئیس سازمان آتش نشانی

در دیدار آتش نشانان شهر باران به مناسبت “روز آتش نشانی و ایمنی” با نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح شد؛ رهنمود های آیت الله فلاحتی به آتش نشانان/ ارائه گزارش شهردار رشت/ توضیحات رئیس سازمان آتش نشانی به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهر “روز آتش نشانی و ایمنی” شهردار رشت، رئیس سازمان آتش نشانی و شماری از آتش نشانان شهر باران با آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان دیدار کردند و پای رهنمود های وی نشستند.

 

به گزارش آفتاب شمال ، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در این دیدار وجود بافتهای فرسوده شهری را یکی از بزرگترین مشکلات آتش نشانان عنوان کرد و گفت: بافتهای فرسوده شهر نیازمند بازسازی هستند.

آیت الله فلاحتی در این دیدار اظهار کرد: آتش نشانان در عرصه سلامت مردم نقش مهمی دارند و این روز را به آتش نشانان تبریک می گویم.

وی به روند رو به رشد آتش نشانی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پیشرفت روزافزون آتش نشانی بسیار جای ستایش دارد.

امام جمعه رشت به صدور مجوز مبنی بر ساخت و ساز و تراکم بالا در شهرها توسط شهرداری ها اشاره کرد و گفت: عقب نشینی واحدهای مسکونی در بافتهای فرسوده نیازمند فرهنگ سازی است و مردم باید توسعه درون شهری را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی جسمانی آتش نشانان حرف نخست را در مقابله با حوادث مترقبه می زند، بیان کرد: خدمت کردن در آتش نشانی عشق می خواهد ضمن اینکه آتش نشانان با روحیه آرام می توانند برای حادثه دیدگان آرامش بخش باشند.

آیت الله فلاحتی آرامش آتش نشان در مواجهه با گروه های هدف را به هنگام‌ حادثه، بیش از خاموش کردن آتش تاثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: آرامش آتش نشان در تسکین حادثه دیدگان حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان به جایگاه والای آتش نشانان به ویژه در سالهای اخیر نزد مردم اشاره کرد و یادآور شد: مردم آتش نشانان را موجب حیات جامعه می دانند.

وی حضور آتش نشان زن برای مراکزی که بانوان حضور دارند را مهم عنوان کرد و افزود: وجود آتش نشان زن دستور شرع است بنابر این داشتن آتش نشان زن، حسن است.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: مقابله با حوادث غیر مترقبه نیازمند فرهنگ سازی است.

۸۰ میلیارد تومان ماشین آلات برای آتش نشانی رشت خریداری شد

شهردار رشت نیز در این دیدار با ارائه گزارشی در زمینه وضعیت سازمان آتش نشانی رشت به وجود ۱۴ ایستگاه آتش نشانی در این شهر اشاره کرد و گفت: تعداد۳۸۰ آتش نشان هم در این ایستگاه ها به طور مداوم فعالیت می کنند.

دکتر ناصر حاج محمدی از خرید پنج دستگاه ماشین آلات آتش نشانی با هزینه ۸۰ میلیارد تومان برای شهر رشت خبر داد و گفت: خودروی دارای نردبان ۵۲ متری برای اطفای حریق ساختمانهای بلندمرتبه خریداری شده و در گمرک بندر انزلی آماده ترخیص است تا به سازمان آتش نشانی رشت ملحق شود.

دو ایستگاه جدید آتش نشانی در رشت ایجاد می شود

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز در این دیدار با بیان اینکه طبق استانداردها نیاز به ۱۸ ایستگاه آتش نشانی در این شهر است، اظهار کرد: دو ایستگاه جدید در “مسکن مهر رشت” و “بلوار خرمشهر” راه اندازی می شود.

بابک رمضانی به وجود ۷۲ دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین در سازمان آتش نشانی رشت اشاره کرد و افزود: میانگین عمر ماشین آلات آتش نشانی رشت ۲۰ سال است.

وی از انجام دو هزار و ۶۹۶ عملیات آتش نشانی توسط سازمان آتش نشانی رشت در شش ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۶ درصد کاهش حریق و حوادث نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتیم.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *