اقتصادی 20 مرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گازرسانی به بیش از 90 درصد صنایع؛ گام بلند شرکت گاز استان گیلان در تحقق «جهش تولید»

 

شرکت گاز استان گیلان با گازرسانی به بیش از 90 درصد صنایع استان، گام بلندی را در راستای رونق و جهش تولید برداشته است.
به گزارش آفتاب شمال  – حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در حاشیه نشست مجمع سالیانه این شرکت که در سالن کنفرانس شهید رجایی ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: سال گذشته 53 صنعت از صنايع استان، با حجم جايگزيني 25 هزار و ۹۸۰ مترمكعب در ساعت از گاز بهره‌مند شدند.
وی با بیان این که سال گذشته 48 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند، افزود: در این بازه زمانی، 18430 مشترك شهري و 17072 مشترك روستايي جذب شدند که مجموع اشتراك‌پذيري صورت گرفته در سال گذشته، 35 هزار و 502 مشترك بوده است.
این مقام مسئول به میزان شبکه گذاری گاز در سطح استان اشاره کرد و افزود: در سال 98 در مجموع، بالغ بر 438 كيلومتر شبكه گذاري گاز انجام شده كه از اين ميزان، 399 كيلومتر در مناطق روستايي و مابقي (39 كيلومتر) در مناطق شهري انجام شده است.
اکبر همچنین در سخنان خود به میزان گاز مصرفی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته 6 میلیارد و 295 ميليون مترمكعب گاز در حوزه هاي مختلف در استان مصرف شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در ادامه با بیان این که در سال رونق تولید به طور میانگین 78 درصد از اهداف شرکت محقق شده است، افزود: این میزان تحقق شامل 90 درصد در حوزه گازرساني به شهرها، 63 درصد گازرساني به روستاها، 109 درصد گازرساني به صنايع، 89 درصد خريد كنترل و رگولاتور، 89 درصد تحويل گاز (حجم گاز ) و 29 درصد در بخش كنتورهاي ارتقاء يافته است.
اکبر در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام ویژه شرکت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: انجام پروژه هاي سيستم اطلاعات مكاني (GIS) با پيشرفت 51 درصدی، حضور در سومين دوره سرآمدي و بهبود مستمر شركت ملي گاز و كسب تنديس بلورين براي دومين سال متوالي، گازرساني به شهرستان زابل با 91 كيلومتر خط تغذيه و پيشرفت 80 درصدی و همچنين برنامه ريزي لازم جهت گازرساني به فاز 2 و 3 زابل به عنوان شركت معين، از اقدامات ویژه‌ای بود که از سوی شرکت گاز استان گیلان در سال گذشته صورت پذیرفت.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین مانیتورینگ ایستگاه ها را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و گفت: برنامه ريزي لازم جهت مانيتورينگ همه ايستگاه‌هاي CGS و تمامی جایگاه‌های CNG انجام شده و در مرحله تنظيم قرارداد است، همچنین اقدامات لازم در ارتباط با مانيتورينگ 200 ايستگاه صنايع انجام شده كه در حال حاضر 175 ايستگاه به اتمام رسيده و مابقي درحال انجام است.
این مقام مسئول در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی شرکت و کارهای انجام شده در این زمینه توضیح داد: لوله کشی گاز مدارس محروم روستایی، بازسازی مزار مطهر شهدا، احداث نمازخانه بین راهی، انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پروش، پارك علم و فناوري و دانشگاه‌ها و آموزش مصرف بهينه و ايمن گاز طبيعي در مدارس استان، گوشه‌ای از فعالیت‌های شرکت گاز استان گیلان در جهت انجام مسئولیت‌های اجتماعی طی سال گذشته بوده است.
وی در پایان سخنان خود به برنامه های شرکت گاز استان گیلان در سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: نصب 16 هزار انشعاب شهري و روستایی، جذب 35 هزار مشترک شهری و روستایی، نصب 90 هزار عدد کنتورهاي ارتقاء يافته، جایگزینی 35 هزار مترمکعب در ساعت گاز طبیعی با سوخت‌های مایع و تحویل ۶ میلیارد و ۹۰۰ ميليون مترمكعب گاز به تمامی مشترکین در حوزه‌های مختلف مصرف، از برنامه و اهداف سال 99 شرکت گاز استان گیلان است.
فیسبوک توییتر گوگل پلاس لینکدین

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *