خواندنی ها 20 مرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گیلان اعلام نیاز به تمام گروه های خونی مثبت

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از دارندگان همه گروه‌های خونی خواست با اهدای خون به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه به علت زمان کوتاه نگهداری خون و پلاکت نیازمند به روز کردن بانک خون در هر ۵ یا ۷ روز هستیم گفت : گیلان به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت شامل A، B، AB و O مثبت نیاز مبرم دارد.

گیتی ایزدی پور همچنین از همه گروه‌های خونی خواست با اهدای خون به کمک بیماران نیازمند بشتابند.
وی افزود : با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است از اهدا کنندگان همه گروه های خونی به خصوص گروه خونی A مثبت در گیلان نیاز فوری داریم.
مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از اهداکنندگان خواست برای اهدای پلاکت با تمامی گروه های خونی مثبت و اهدا خون در گروه خونی A مثبت به پایگاه انتقال خون رشت در میدان فرهنگ مراجعه کنند.
گیتی ایزدی پور گفت : اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.
گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *