فرهنگ و هنر 08 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود: حماسه «9 دی» جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود

همزمان با گرامیداشت حماسه 9 دی و تقارن آن با سالگرد آسمانی شدن «سردار دلها» با توجه به شیوع بیماری کرونا، فضای مجازی رنگ و بوی حماسی خواهد گرفت.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود ، سهراب مقدسی ضمن گرامیداشت حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه1388 ، این روز را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی برشمرد و گفت : حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد ، آنان در برابر تمام دنیا خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.

مقدسی با اشاره به حضور پیشتازانه فرزندان میرزا در 8 دیماه سال 88 ، گفت نهم دی ، روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود ضمن اشاره به فرا رسیدن نخستین سالگرد سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و یادبود دانشمند شهید « محسن فخری زاده » افزود : روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند. روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند. نهم دی ماه یک هزار و سی صد و هشتاد و هشت، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.

مقدسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در یکسال گذشته در جهان و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی گفت : اگرچه امکان برگزاری راهیپایی و نشست های بصیرتی و اجتماعات وجود ندارد ولی ملت شریف ایران از پای ننشسته و فعالیت های خویش را در فضای مجازی بیشتر از پیش ادامه خواهد داد و برای نمایش ولایتمداری، اطاعت از ولی فقیه زمان خود و همچنین اعلام انزجار از فتنه گران از هیچ خدمتی فروگذار نخواهد نمود .

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *