فرهنگ و هنر 08 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: برگزاری 40 برنامه فرهنگی هنری به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گیلان

دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» فرصت همگرایی است

 
برگزاری 40 برنامه فرهنگی هنری به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: 40 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» و اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گیلان برگزار می شود.

به گزارش آفتاب شمال : روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، روز گذشته (یکشنبه، ۷ دی) در بیست و سومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان با اشاره به فرا رسیدن دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» و تقارن آن با دهه اول فاطمیه و شهادت مظلومانه سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: با گذشت یکسال از شهادت سردار سلیمانی شاهد اثرات این خون به ناحق ریخته شده هستیم و دیوانگی صادرکننده حکم این ترور (ترامپ) در جهان هویدا شده است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی گیلان با بیان اینکه رسانه‌های معاند در صدد خدشه‌دار کردن چهره انقلاب اسلامی در فضای بین‌المللی هستند، افزود: ما باید رسانه‌های داخلی را برای ایستادگی در برابر رسانه‌های معاند تقویت کنیم.

وی با اشاره به تعدد رسانه‌ها در استان و لزوم انسجام کامل بین آنها، گفت: رسانه‌های گیلان همواره با انسجام و همدلی در راستای ایجاد آرامش گام برداشته و الگویی برای کشور هستند.

فاضلی با اشاره به نامگذاری دهه بصیرت و میثاق با ولایت امسال و بیان اینکه هر روز از این دهه عنوان مشخصی دارد، گفت: ۹ دی به عنوان «بصیرت، ولایتمداری، حماسه عاشورایی»، ۱۰ دی «بصیرت، اتحاد ملی، عبور از فتنه‌ها»، ۱۱ دی «بصیرت، خواص، پیروی از ولایت»، ۱۲ دی «بصیرت، ادیان الهی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج)» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ دی اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به نام «بصیرت، ملت حسینی و مکتب شهید سلیمانی» مزین شده است، افزود: ۱۴ دی «بصیرت، تولی و تبری، بیداری اسلامی»، ۱۵ دی «بصیرت، استکبارستیزی، مقابله با نفوذ» و ۱۶ دی «بصیرت، تکریم سردار دل‌ها بزرگترین بدرقه جهانی»، ۱۷ دی همزمان با اربعین شهید فخری‌زاده به عنوان «بصیرت، محکومیت تروریسم دولتی، جهاد هسته‌ای و دفاعی»، ۱۸ دی سالگرد حمله به پایگاه عین‌الاسد «بصیرت، اقتدار ملی، سیلی به شیطان بزرگ» و روز ۱۹ دی «بصیرت، غیرت دینی، لحظه‌شناسی» نام دارد.

بیست و سومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر همگرایی که لازمه قدرت‌بخشی کشور است، به قاعده ملت و دولت اشاره و تاکید کرد: دولت قوی نشانه انتخاب درست ملتی قدرتمند است و اگر این جایگاه تضعیف شود در دولت‌های بعدی نیز راه برای تخطئه فراهم خواهد بود.

فاضلی افزود: دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» فرصتی برای همگرایی است و باید در شرایط کنونی با همدلی، دولت را همراهی کنیم تا بتوانیم بسیاری از تقابل‌ها را که توطئه دشمن برای تضعیف انقلاب اسلامی است خنثی سازیم.

وی از تدارک برنامه‌های مختلف برای گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان خبر داد و بیان داشت: ۴۰ برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: این برنامه‌ها شامل برگزاری محفل شعر، رونمایی از محصولات فرهنگی، مسابقه نقاشی، مسابقه کتابخوانی، نامه‌نویسی، تولید کلیپ و…. است که به صورت مجازی و حقیقی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *