استان 22 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فرآیند استعلام و پرداخت عوارض شهری در منطقه ۵ رشت هوشمند شد

فرآیند استعلام و پرداخت عوارض شهری در منطقه 5 رشت هوشمند شد مدیر منطقه پنج شهرداری رشت از هوشمند شدن استعلام و پرداخت عوارض شهری خبر داد و گفت: شهروندان ساکن در منطقه پنج رشت می‌توانند با استفاده از کیف پول شهروندی “جیب” عوارض شهری خود را استعلام و پرداخت نمایند.

به گزارش آفتاب شمال ، علی مقصودی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات استعلام و پرداخت عوارض شهری در منطقه ۵ رشت اظهار داشت: شهروندان ساکن این منطقه از امروز می‌توانند با استفاده از کیف پول شهروندی جیب و مراجعه به نشانی اینترنتی jibrasht.com عوارض شهری خود را استعلام و پرداخت نمایند.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت اجرای پروژه استعلام و پرداخت هوشمند عوارض شهری در این منطقه را گامی مهم در راستای اجرای مجموعه پروژه‌های “رشت هوشمند” دانست و ابراز داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۹۰ واحد ملکی در منطقه ۵ شهرداری رشت وجود دارند که می‌توانند عوارض خود را از طریق کیف پول شهروندی “جیب” پرداخت کنند.

*پرداخت عوارض شهری با کارمزد کمتر در کیف پول شهروندی “جیب”

وی مجموع عوارض شهری قابل پرداخت در منطقه ۵ شهر رشت را بیش از ۲۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: متأسفانه در روال فعلی، شهروندان ناچار هستند که بخش‌های مختلف عوارض شهری را جداگانه پرداخت کنند که این امر سبب می‌شود تا به ازای هر پرداخت، کارمزد جداگانه‌ای از حساب آنان کسر شود اما در کیف پول شهروندی “جیب”، مبالغ عوارض نوسازی، بهای خدمات پسماند، آموزش‌ و پرورش و سرانه آتش‌نشانی به‌طور یکجا و تنها با یک کارمزد پرداخت می‌شود.

مقصودی امکان پرداخت پایدار، سبز و دوستدار محیط‌زیست عوارض نوسازی را ازجمله دیگر مزیت‌های پرداخت غیرحضوری عوارض شهری دانست و بیان داشت: کیف پول شهروندی “جیب” کمک می‌کند تا تمام شهروندان ساکن منطقه پنج رشت بتوانند در تمام طول هفته و در تمامی ساعات شبانه‌روز نسبت به پرداخت و استعلام عوارض شهری اقدام کنند.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت تسهیل پرداخت عوارض نوسازی را از جمله مزیت‌های استفاده از کیف پول “شهروندی جیب” تلقی کرد و افزود: هزینه مراجعه حضوری برخی شهروندان به شهرداری برای پرداخت عوارض شهری بعضاً بیشتر از مبلغ عوارض آن‌ها است؛ بنابراین استفاده از این کیف پول شهروندی باعث صرفه‌جویی در صرف وقت و هزینه رفت‌وآمد می‌شود.

مقصودی با تاکید بر اینکه عدم اطلاع‌رسانی مناسب برای پرداخت عوارض شهری یکی از مشکلات فعلی موجود پرداخت عوارض شهری است اظهار داشت: متأسفانه در روال فعلی پرداخت عوارض شهری، برخی از شهروندان از میزان عوارض خود اطلاع ندارند و استفاده از کیف پول شهروندی “جیب” این مشکل را رفع می‌کند.

وی با اشاره به لزوم رعایت نکات بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا و تمایل مردم برای تماس حداقلی با سطوح ابراز داشت: یکی از مزیت‌های کیف پول شهروندی “جیب”، امکان پرداخت بدون تماس و پاک در شرایط کرونایی است.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت با اشاره به قرارداد سرمایه‌گذاری سازمان شهرداری رشت و شرکت داده کاوان کندو برای اجرای پروژه “رشت هوشمند” تصریح کرد: شهروندان منطقه پنج رشت با استفاده از کیف پول شهروندی “جیب” می‌توانند پرداختی مطمئن و مورد تائید شهرداری رشت داشته باشند.

پرداخت عوارض شهری بدون نیاز به شناسه قبض و پرداخت

وی در ادامه بابیان اینکه ساکنان منطقه پنج رشت می‌توانند قبوض عوارض شهری خود را بدون نیاز به شناسه قبض و شناسه پرداخت، واریز نمایند ابراز داشت: پرداخت‌کننده با مراجعه به نشانی الکترونیکی jibrasht.com و مراجعه به بخش “پرداخت عوارض”، صرفاً با واردکردن کد نوسازی می‌توانند عوارض شهری خود پرداخت کنند.

مقصودی ضمن تشریح دیگر مزیت‌های پرداخت عوارض شهری با استفاده از کیف پول شهروندی “جیب” عنوان داشت: پرداخت‌کنندگان با استفاده از این کیف پول شهروندی می‌توانند سوابق پرداخت عوارض شهری خود را مدیریت و نگهداری کنند.

مدیر منطقه پنج شهرداری رشت توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار، با هدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی را امری ضروری در مسیر تحقق شهر هوشمند دانست و افزود: پایداری زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی از جمله فواید ایجاد یک شهر هوشمند محسوب می‌شود.

مقصودی با اعلام اینکه مجموعه پروژه‌های شهر هوشمند در بسیاری از کشورهای در حال‌ توسعه اجرایی شده است عنوان داشت: شهر هوشمند شهری است شهروند محور که در آن از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت بهره‌وری بهتر از منابع و امکانات موجود، بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان و حرکت به سمت توسعه پایدار شهری استفاده می‌شود.

وی در پایان به تشریح بخش‌های تشکیل‌دهنده عوارض شهروندی پرداخت و اظهار داشت: مبالغ نوسازی، زباله، آموزش ‌و پرورش، آتش‌نشانی، ارزش‌افزوده، جریمه دیرکرد، تخفیفات خوش‌حسابی و موارد متفرقه بخش‌های مختلف عوارض شهری هستند که در کیف پول شهروندی “جیب” به‌صورت یکجا قابل پرداخت هستند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *