اخبار استان ها 27 مهر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: عبور از چالش تامین سوخت نیروگاه‌ها و جلوگیری از خاموشی در زمستان بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:عبور از چالش تامین سوخت نیروگاه‌ها و جلوگیری از خاموشی در زمستان بررسی شد

آفتاب شمال : مالک شریعتی نیاسر در تشریح جلسه کمیسیون انرژی به حضور وزیر نیرو جهت بررسی تأمین خوراک نیروگاه‌ها در زمستان پیش‌رو و جلوگیری از خاموشی و اطمینان از تأمین برق بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی در تابستان سال آینده در کمیسیون متبوعش اشاره کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده توسط آقای محرابیان، خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وزارت نیرو در تلاش است تامین سوخت نیروگاه‌ها به هیچ عنوان دچار خدشه نشود و تا آنجا که امکان دارد از سوخت‌های طبیعی و پس از سوخت مایع با رعایت ملاحظات زیست محیطی استفاده کنند.

وی افزود: به دلیل ناترازی گاز طبیعی در کشور باید چند سالی تدبیر و مدیریت خود را افزایش دهیم تا بتوانیم در آینده دور و نزدیک ظرفیت‌های جدیدی در تولید گاز طبیعی ایجاد کنیم تا به تبع آن ظرفیت نیروگاهی کشور افزایش پیدا کند.

شریعتی بیان کرد: طبق توضیحات وزیر نیرو اولویت با افزایش ظرفیت نیروگاه‌های بخار است یعنی افزایش تولید با استفاده توربین‌های بخار بدون افزایش نیاز به گاز طبیعی و پس از آن بازدهی نیروگاه‌ها با افزایش راندمان‌ها بالاتر خواهد رفت، ضمن آنکه افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در دستور قرار گرفته است تا بتوان عقب‌ماندگی‌ها را تا حدودی جبران کرد.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد که در پی انجام این هماهنگی‌ها بتوانیم از چالش تامین سوخت نیروگاه‌ها و احیانا خاموشی یا قطع گاز در زمستان عبور کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اگرچه افزایش ظرفیت نیروگاهی و افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی در کشور ضروری است اما مدیریت مصرف و کاهش شدت انرژی از اهمیت فراوانی برخوردار است چراکه سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت مصرف و بهینه‌سازی به دلیل بازدهی بیشتر می‌تواند کشور را به اهداف خود در این زمینه برساند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *