اجتماعی 24 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : واگذاری پروژه زباله سوز سراوان به سرمایه گذار

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت : به منظور تسریع بخشیدن به اجرای پروژه زباله سوز سراوان به دنبال واگذاری این پروژه به سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم .

به گزارش آفتاب شمال  ؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه بررسی طرح های سرمایه گذاری در شهر رشت در ساختمان جلسات شورا اظهار کرد: برای سروسامان دادن به پروژه زباله سوز سراوان باید این پروژه را به سرمایه‌گذار واگذار کنیم و یقینا مشارکت بخش خصوصی در پروژه های مدیریت شهری رشت می تواند نتایج خوبی را رقم بزند.

محمد حسین واثق کارگرنیا به پارک جنگلی لاکان اشاره کرد و گفت: این مجموعه ۱۰ سال در اختیار شهرداری بود اما متاسفانه طرح های مورد نظر درباره آن محقق نشده بود و در حال حاضر با پیگیری‌هایی که انجام دادیم قرار است مدت زمان قرارداد واگذاری این مجموعه افزایش پیدا کند تا بعدها برای انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری دچار چالش نشویم.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان در مورد ساماندهی رودخانه‌‌ها از شورا انتظاراتی داشته و دارند بیان کرد : طرح هایی در این مورد مطرح شده است و به عنوان مثال قرار بود مسیر رودخانه زرجوب تا تالاب انزلی ایستگاه بندی و رفع آلودگی شود تا مردم از این مسیر تحت عنوان تاکسی مسافربری آبی استفاده کنند که البته در شرایط فعلی چنین طرحی برای جذب گردشگر هم بسیار مطلوب به نظر می‌رسد.

 

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای گیلان مسئولیت رودخانه‌های سطح شهر رشت را برعهده خود میداند افزود : بنابراین لازم است پیش از انجام هر کاری و پیش‌بینی طرح های سرمایه‌گذاری، تعاملات لازم را با این دستگاه انجام دهیم.

کارگرنیا با بیان اینکه در مورد تالاب عینک هم پیش از این یکسری اقدامات انجام شد تصریح کرد: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت نیز باید مجددا کارشناس خود را اعزام کند تا برای ادامه طرح‌های سرمایه‌گذاری در این پهنه بررسی های مجددی صورت بگیرد.

وی به برخی از مشکلات اهالی ساکن در محدوده تالاب عینک و آلودگی‌های زیست‌محیطی آن به واسطه ورود فاضلاب اشاره کرد و گفت: رفع آلودگی و استفاده از این ظرفیت برای توسعه شهر رشت امری ضروری است و شورای اسلامی شهر رشت روی این موضوع تمرکز و تاکید بسیار زیادی دارد.

این جلسه با حضور هادی رمضانی نائب رئیس شورا ،سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، حسن کریمی کرنق رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا ، یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت و ناصر عطایی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و جمعی از سرمایه گذاران برگزار شد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *