سیاسی 29 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحریف سخنان رئیس مجلس درباره گرانی‌ها

برخی رسانه‌ها با تحریف سخنان رئیس مجلس نوشتند که دکتر قالیباف گرانی‌ها را گردن دولت رئیسی انداخت.

به گزارش آفتاب شمال  به نقل از خانه ملت؛ ‎ برخی رسانه‌ها با تحریف سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی نوشتند که دکتر قالیباف گرانی‌ها را گردن دولت رئیسی انداخت و به نقل از وی در نقل قولی غیر دقیق نوشتند: «اگر دولت مصوبه مجلس را اجرا می‌کرد، شاهد نارضایتی‌های کنونی نبودیم».

این ادعا در حالی است که رئیس مجلس در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه آیا قبول دارید مردم از حذف ارز ترجیحی راضی نیستند صراحتا تاکید می‌کند: «براساس قانون مجلس تامین کالا‌های اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ بود و اگر این کار انجام می‌شد مردم راضی‌تر بودند هر چند در اجرای قانون نقصی وجود دارد، اما دولت در حال تلاش است تا بتواند سبد کالا مصوب مجلس را نیز ارائه دهد و مردم بین انتخاب سبد کالا یا وجه نقد مخیر باشند.»

روشن است که اولا اصلا عبارت «شاهد نارضایتی‌های کنونی نبودیم» در اظهارات رئیس مجلس نیست. همچنین اصولا موضوع بحث چگونگی اجرای حذف ترجیحی بوده و نه نارضایتی‌های که اخیرا در کشور به وجود آمده است؛ بنابراین بین خبررسانی و اصل اظهارات فاصله بسیار زیاد است. ثانیا در همین جمله، رئیس مجلس تصریح دارد که دولت درحال تلاش است تا بتواند قانون مجلس را اجرا کند. اما متاسفانه برخی رسانه‌ها بدون رعایت اصول حرفه‌ای به دنبال تخریب روابط مجلس و دولت هستند و برخی دیگر از رسانه‌ها نیز بدون بررسی دقیق، دست به باز توزیع خبر می‌زنند؛ لذا از همه رسانه‌ها می‌خواهیم با اصلاح این رویه، این اشکال در انتشار این محتوا را اصلاح کنند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *