اقتصادی 25 تیر 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران: مابه‌التفاوت نرخ کارمزد جایگاه‌داران توسط دولت پرداخت می‌شود

تعیین قیمت ۵۷۰ تومان برای هر مترمکعب CNG، به هیچ عنوان به معنای تغییر قیمت برای مصرف‌کنندگان نیست و صرفاً برای نحوه محاسبه کارمزد جایگاه‌داران اعلام شده است.

به گزارش آفتاب شمال ، سیدجلال نورموسوی، سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای اصلاح نرخ کارمزد جایگاه‌داران و با توجه به هزینه مترتب بر آن‌ها، امسال نیز پس از اخذ مجوزهای لازم از دولت، افزایش متوسط ۴۵ درصدی در نرخ کارمزد CNG، تصویب و لازم‌الاجرا شد.

وی ادامه داد: بر این اساس، هزینه گازبها از ۴۵۳ تومان به ۵۷۰ تومان افزایش یافت که البته این افزایش به منزله تغییر نرخ گاز خودروهای گازسوز نیست و آن‌ها با همان نرخ قبل، یعنی ۴۵۳ تومان گاز را دریافت می‌کنند.

به گفته نورموسوی، مابه‌التفاوت این رقم را دولت به جایگاه‌داران پرداخت می‌کند.

شایان ذکر است، پیرو مصوبه مورخ ۱۸ تیر ۱۴۰۱ دولت در خصوص تعیین کارمزد جایگاه‌های عرضه CNG، تعیین قیمت ۵۷۰ تومان برای هر مترمکعب CNG، به هیچ عنوان به معنای تغییر قیمت برای مصرف‌کنندگان نمی‌باشد و صرفاً برای نحوه محاسبه کارمزد جایگاه‌داران عزیز اعلام شده است. بدیهی است مابه‌التفاوت قیمت فعلی CNG یعنی ۴۵۳ تومان تا رقم اعلام شده، توسط دولت پرداخت می‌شود؛ بدین ترتیب قیمت هر مترمکعب CNG برای مصرف‌کنندگان همان نرخ قبلی ۴۵۳ تومان است.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *