استان 24 شهریور 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اجرای نمایش های خیابانی مذهبی و حضور پررنگ هیئت پاکبانان شهرداری رشت

به گزارش آفتاب شمال  ؛ علیرضا حسنی در گفتگویی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) اعلام کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برنامه های ویژه ای را برای این ایام در نظر گرفته است.

وی با اعلام اینکه همانند سال های گذشته امسال نیز شاهد فعالیت هیئت شهرداری رشت خواهیم بود گفت: در برنامه های سال جاری هیئت پاکبانان شهرداری رشت حضور پررنگی خواهد داشت.

حسنی تصریح کرد: صبح روز بیست و هفتم شهریور مصادف با هشتم محرم و یک روز پیش از تاسوعای حسینی از ساعت ۱۰ صبح هیئت کارکنان شهرداری رشت با مشارکت ویژه هیئت پاکبانان شهرداری از پیاده راه به سمت حرم مطهر خواهر امام(س) حرکت خواهد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت همچنین از اجرای نمایش های خیابانی مذهبی از ابتدای هفته جاری خبر داد و افزود: از این پس علاوه بر نمایش های مذهبی، تعزیه خوانی نیز در پیاده راه فرهنگی و مقابل ساختمان سازمان فرهنگی شهرداری رشت در نظر گرفته شده است.

علیرضا حسنی در ادامه با اشاره به فضا سازی پیاده راه فرهنگی رشت اعلام کرد: این سازمان با مشارکت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اقدام به اجرای نمایش های آیینی با جلوه های ویژه در فضای در نظر گرفته شده در پیاده راه خواهد کرد که این نمایش ها در ۵ شب متصل به عاشورای حسینی و شام غزیبان اجرا خواهد شد.

وی مشارکت با تمامی هیئت های مذهبی را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: علاوه بر آن سازمان فرهنگی در مراسم استقبال از محرم و سیاه پوش کردن ساختمان ها نیز مشارکت داشته است.

علیرضا حسنی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته جهت برپایی حسینیه شهدا در تاسوعا و عاشورای حسینی، افزود: برپایی ایستگاه صلواتی با عنوان خدام العتره که همنام با کاروان اعزامی به کربلااست نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نمایش های درنظر گرفته شده تا پایان ماه صفر با رویکرد آیینی و مذهبی خواهد بود.

وی همچنین از سیاه پوش کردن ساختمان سازمان فرهنگی خبرداد و گفت: تماشاخانه سازمان نیز به عنوان تکیه هنرمندان در این ایام فعال خواهد بود.

علیرضا حسنی در پایان حضور و مشارکت هیئت پاکبانان در برنامه های امسال را از جمله موارد متمایز برنامه های فرهنگی سال جاری دانست.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *