بین الملل 07 مهر 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

در ايالت هاي مختلف ؛ تظاهرات مخالفان قاضی پیشنهادی ترامپ

 

به گزارش آفتاب شمال به نقل از سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24 ؛ مخالفان انتخاب برت کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی در آمریکا تظاهرات کردند. صدها تن در واشنگتن با برپایی تظاهرات از نمایندگان سنای آمریکا خواستند به برت کاوانا نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای حضور در دیوان عالی آمریکا رأی ندهند.

تظاهرکنندگان یک صدا فریاد می زدند کاوانا باید کنار گذاشته شود. عده ای نیز برای نشان دادن اعتراض سکوت اختیار کردند.اما هدف همه آنها مخالفت با حضور کاوانا در دیوان عالی بود. دیوان عالی آمریکا نهادی است که قدرت گسترده ای دارد و به طور مرتب باید در مورد مسائل گوناگون سیاسی و اجتماعی تصمیم گیری کند.
بسياري در آمريکا به ویژه در مورد قانون سقط جنین نگران هستند. یکی از معترضان می گوید من نگرانم و نمی خواهم سقط جنین در خیابان ها و مخفیگاه ها دوباره به این کشور بازگردد.
مردان نیز در این اعتراض حضور داشتند. آنها با انتخاب کاوانا به عنوان قاضی دیوان عالی که از سوی سه زن به آزار جنسی متهم شده است اعتراض دارند. مردی می گوید انتصاب مردمی که چنین اتهاماتی دارد در یکی از عالی ترین نهادها آمریکا غیرقابل باور است.
شماری از مخالفان کاوانا در کالیفرنیا هم تظاهرات کردند. اما اندکی بعد کاوانا رای مثبت کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا را برای عضویت در دیوان عالی به دست آورد.
جک فلیک سناتور جمهوری خواه خواستار تحقیق اف بی آی در مورد اتهامات مطرح شده علیه کاوانا شده است. دموکرات ها نیز از این خواسته اسقبال کردند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *