استان 05 آبان 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توسط مسئول کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری رشت تشریح شد؛ فعالیت های کاروان خدام العتره شهرداری رشت در کربلای معلی

به گزارش آفتاب شمال ، مسئول کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری رشت، در گفتگویی پیرامون موکب شهرداری رشت در کربلا اظهار کرد: این‌ کمیته از ۷۰ نفر از نیروهای زحمتکش این شهرداری تشکیل شده که از این تعداد شش نفر آتش نشان و بقیه پرسنل خدماتی فضای سبز و پاکبانان هستند.

مجتبی شهرستانی ادامه داد: در کمیته خدمات شهری دو داوطلب از کارشناسان خبره اداره بهداشت شهرستان رشت حضور دارند که مجموعه شهرداری رشت را در این سفر همراهی می کنند.

وی با بیان اینکه کمیته خدمات شهری شهرداری رشت در سه زمینه خدمات ارائه می کند افزود: گروه خدام العتره شهرداری رشت در عمود ۱۳۹۲ در محدوده سه کیلومتری حرمین شرفین و حضرت ابوالفضل العباس (ع) خدمت رسانی می کنند.

مسئول کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری رشت خاطر نشان‌ کرد؛ داوطلبین اداره بهداشت به همراه تیم آتش نشانی شهرداری رشت بصورت مشترک در غرفه امداد و نجات و پیشگیری و بهداشت، به زوار امداد رسانی می کنند.

وی ادامه داد؛ در این غرفه خدماتی همچون سنجش فشار خون زوار، قند خون، رفع گرفتگی عضلات، بانداژ، مداوای سرپایی و خدمات ترمیمی انجام می شود.

شهرستانی افزود: از روز گذشته ماموران آتش نشانی مستقر در کربلا از مواکب اطراف موکب خدام العتره بازدید ایمنی انجام دادند و در کنار بازدید آموزش های لازم برای اطفای حریق نیز به آنها ارائه شد.

این‌ مسئول همچنین از اجرای طرح اهدای کپسول های اطفای حریق خبر داد و تصریح کرد: این مهم با محوریت موکب های گیلانی و با هدف ایمن سازی آنان انجام می شود.

شهرستانی با تاکید بر رعایت بهداشت توسط مواکب ادامه داد؛ بازدید از مواکبی که نیاز به رعایت بهداشت دارند توسط نیروهای اداره بهداشت انجام می شود تا مشکلی برای سلامتی زائران ایجاد نشود.

وی همچنین از سم‌پاشی اطراف موکب خدام العتره شهرداری رشت خبر داد و افزود: هرچند که تمام عوامل از سلامت برخوردار هستند اما این اقدام برای حفظ سلامت خادمین و از بین بردن آلودگی های احتمالی انجام شده است.

شهرستانی ادامه داد: حدود ۶۰ نفر از خستگی ناپذیران مدیریت پسماند و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در سه شیفت ساماندهی شده اند و در این شیفت ها، عملیات نظافت و پاکسازی مسیر حد فاصل بیمارستان الکفیل تا شارع العباس را به عهده دارند.

وی همچنین از برگزاری مانور توسط تمام اعضای کاروان شامل کمیته اطلاع رسانی، خدمات شهری، گروه تئاتر، گروه آشپزی و سایر اعضا در صبح دیروز خبر داد و بیان داشت: در این‌ مانور محدوده ای از کربلا پاکسازی شد که با استقبال مواجه شد.

این‌مسئول در مورد خودروهای زباله نیز گفت: چندین خودروی حمل زباله در کربلا فعال هستند و از امروز یک خودروی حمل زباله مکانیزه و یک خودروی روباز به این ستاد اضافه شده و با هماهنگی همکاران شروع به جمع آوری زباله می کنند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *