اقتصادی 21 آبان 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تاکید استاندار گیلان بر تغییر رویکرد فکری جوانان در حوزه اشتغال/ مهارت آموزی و تخصص گرایی دو اصل مهم برای اشتغال است

استاندار گیلان تغییر رویکرد فکری در حوزه اشتغال را نیاز امروز جامعه خواند و گفت: باید مهارت آموزی و تخصص گرایی برای افراد جویای کار و صاحبان صنایع یک اصل شناخته شود و تنها اخذ مدرک و گواهی ملاک گزینش قرار نگیرد.

به گزارش آفتاب شمال :  ظهر امروز دکتر مصطفی سالاری با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر ابراهیم صالحی عمران با اشاره به سیاست های دانشگاه فنی و حرفه ای و اقدامات صورت گرفته برای تقویت مهارت آموزی در بین جوانان اظهار داشت: این دانشگاه از نظر تعداد دانشجو جزو بزرگترین دانشگاه های کشور است.

وی با بیان اینکه هدف این دانشگاه بیشتر تربیت تکنسین است، افزود: امروز توجه کمی و کیفی به مقوله اشتغال پایدار در زمره مهمترین نیازمندی های جامعه به شمار می آید.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بر لزوم تقویت ارتباط این دانشگاه با محیط حقیقی کار تاکید کرد و افزود: ارتباط با محیط کار مهمترین و تاثیرگذارترین گام در آموزش های مهارتی است.

صالحی عمران با اشاره به اینکه گریز از یادگیری نتیجه عدم برنامه ریزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است، از تغییر سرفصل های آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای و بهره گیری از نظر صاحبان صنایع برای آموزش های دانشگاهی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در جهت بهبود روند آموزشی و مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای بخش کارگاه و آزمایشگاه این مراکز آموزشی تقویت شده و هم اکنون شاهد روند آموزشی مطلوبی در بیشتر نقاط کشور هستیم.

در ادامه استاندار گیلان نظام آموزشی را درگیر چند مدیریتی و حرکت های جزیره ای خواند و گفت: انسجام در آموزش و شفاف سازی فعالیت های آموزشی باید به عنوان یک ضرورت برای تعالی جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی و تخصص گرایی در تمامی بخش ها کیفیت افزایی را به دنبال دارد،ارائه سرفصل های آموزشی متناسب با رشته نحصیلی در مراکز آموزش عالی را گامی در جهت بالندگی جامعه،کاهش نرخ بیکاری و در نهایت ارتقاء شاخص های عدالت اجتماعی خواند.

سالاری با اشاره به ظرفیت فیزیکی آزاد شده دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در نتیجه کاهش شمار دانشجویان اظهار داشت: باید از این تاسیسات به بهترین شکل برای گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و تربیت نیروی متخصص استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به این امر که تغییرات در دنیای کسب و کار موجب تغییر در نیازمندی ها و مهارت های مورد نیاز جامعه شده، آموزش های انعطاف پذیر در خصوص نحوه برخورد با محیط های جدید یک ضرورت به شمار می آید.

استاندار گیلان تغییر رویکرد فکری در حوزه اشتغال را نیاز امروز جامعه خواند و گفت: باید مهارت آموزی و تخصص گرایی برای افراد جویای کار و صاحبان صنایع یک اصل شناخته شود و تنها اخذ مدرک و گواهی ملاک گزینش قرار نگیرد.

وی بر لزوم کیفیت بخشی به مقوله آموزش، بهره گیری از رویکرد سیستمی بجای نگاه سنتی و نیز آموزش همگانی و قابل دسترس تاکید کرد.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری بین استانداری گیلان و دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با محوریت توسعه مهارت های فنی و حرفه ای ،توسعه کمی و کیفی آموزشکده های فنی و حرفه ای ،فراهم کردن بسترهای اشتغال جوانان با توجه به ظرفیت های موجود در استان،بازبینی رشته های جدید و بروزرسانی سرفصل های آموزشی،ایجاد رشته های جدید در حوزه گردشگری ،برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و مهارتی جهت افزایش توان علمی کارمندان دانشجویان،اساتید دانشگاهی و علاقمندان به امضا رسید.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *