بین الملل 24 آبان 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جلوگیری از شیادی اپراتور‌های خارجی؛ کلاهبرداری اپراتورهای خارجی از کاربران ایرانی

 

به گزارش آفتاب شمال به نقل از  سرویس فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما؛ در هفته گذشته بسیاری از کاربران ایرانی با تماس‌های تلفنی ناآشنا و نامتعارف مواجه شدند که برقراری تماس مجدد با آن‌ها هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت. در همین رابطه آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد با اطلاع‌رسانی به موقع اپراتور‌های موبایل و رسانه‌ها توانستیم از کلاهبرداری اپراتور‌های خارجی جلوگیری کنیم. البته اپراتور‌های خارجی تاکنون بیش از ۳۸۲ میلیون تومان از کاربران ایرانی کلاهبردای کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد ضرر ۳۸۲ میلیون تومانی که اپراتور‌های خارجی به کاربران ایرانی متحمل کرده‌اند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت از صورتحساب اپراتور‌های موبایل کسر می‌شود؛ بنابراین اپراتور‌های موبایل می‌بایست مبلغ ضرر و زیان کاربران خود را به آن‌ها برگردانند و باید برای کاربرانی که دچار ضرر شده‌اند پیامک‌های اطلاع‌رسانی ارسال شود. البته با اطلاع‌رسانی‌های به موقع اپراتور‌های موبایل، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها توانستیم به موقع از کلاهبرداری اپراتور‌های خارجی جلوگیری کنیم و در حال حاضر این شیوه متوقف شده است.

نحوه کلاهبرداری اپراتور‌های خارجی
در هفته گذشته بسیاری از کاربران ایرانی با تماس‌های تلفنی ناآشنا و نامتعارف مواجه شدند که برقراری تماس مجدد با آن‌ها هزینه‌های زیادی را به دنبال داشت. بیشتر تماس‌ها با پیش شماره‌های بین‌المللی نظیر ۰۶۷۸ و ۰۹۶۰ از کشور‌هایی مانند وانواتو، مالدیو و ماداگاسکار گرفته می‌شدند. این کلاهبرداری زمانی اتفاق می‌افتد که کاربران ایرانی با مشاهده تماس‌های از دست رفته (Missed Call) با آن شماره تماس مجدد می‌گیرند. در این خصوص، اپرتور‌های موبایل و رسانه‌ها، هشدار‌های لازم را به مشترکان دادند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *