سیاسی 17 آذر 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس جمهوری: حوادث تروریستی کوچکترین خللی در اراده ملت برای مبارزه با تروریسم وارد نکرده و نخواهد کرد.

رئیس جمهوری: حوادث تروریستی کوچکترین خللی در اراده ملت برای مبارزه با تروریسم وارد نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش آفتاب شمال  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ آقای روحانی روز شنبه در دومین کنفرانس روسای مجالس ایران ،افغانستان ، پاکستان ، ترکیه ، چین و روسیه گفت: ما فرزندان تمدن‌های بزرگ در معرض یورشی همه جانبه هستیم که نه تنها هویت و استقلال ما را تهدید می‌کند بلکه مصمم است پیوند های دیرپای ما را از هم بگسلد.
رئیس جمهور تصریح کرد: کشوری که جنگی تجاری با چین به راه انداخته، به پاکستان طعنه می زند، افغانستان را تحقیر، ترکیه را تنبیه، روسیه را تهدید و ایران را تحریم می کند، متهم ردیف اول در شکستن پیوندهاست. اگرآمریکا گمان می کند که می تواند ما را از هم جدا کند، سخت بر خطاست و ما اینجا هستیم تا بگوییم که بنا نداریم این گستاخی ها را تحمل کنیم و ما در برابر آنها خواهیم ایستاد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه “از کسی که به دیوارها تعظیم می کند، انتظار نداریم که به پل ها احترام بگذارد”، اظهارداشت: از چنین مسئولیت گریزی، نمی خواهیم که به مسئولیت تازه ای گردن بنهد. از آن کس که تمدن ها را تحقیر کرده، نمی توان خواست که نگهدارنده پایه های تمدن مشترک باشد اما هرکجا که آمریکا در انهدام جوامع سهمی داشته باشد، اجازه نخواهیم داد که از هزینه خسارت‌ها و ویرانی‌ها بگریزد.

متن سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

روسای محترم مجالس حاضر در جلسه،
عالیجنابان، خانم‌ها و آقایان

مایه خرسندی است که در کنفرانس روسای مجالس شش کشور افغانستان، چین، ایران، پاکستان، روسیه و ترکیه حضور می‌یابم. لازم می‌دانم از مجلس پاکستان و رئیس مجلس پاکستان به دلیل دوران مسئولیت یکساله‌شان برای این کنفرانس و همچنین تعهداتشان برای کمک به این روند تشکر کنم و همچنین به ریاست مجلس شورای اسلامی آقای دکتر لاریجانی که از هم‌اکنون ریاست این کنفرانس را به عهده گرفتند، تبریک بگویم.

جهان امروز ما شاهد چالش‌های پیچیده‌ای اعم از تغییرات آب و هوایی، بحران‌های اقتصادی، توسعه نیافتگی، تجاوز و جنگ، فقر و گرسنگی، یکجانبه‌گرایی، افراط‌گرایی و تروریسم است. با اغتنام از این فرصت، چند نکته را درباره برخی از چالش‌های مهم جامعه بشری یعنی تروریسم، افراط‌گرایی و یکجانبه‌گرایی بیان می‌کنم.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم، از بدو تأسیس تاکنون با این پدیده شوم مواجه بوده و از این بابت متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده است. اقدامات تروریستی ازجمله شهادت 72 تن از نمایندگان مجلس، دولتمردان و سیاستمداران در یک بمب‌گذاری در سال 1360 و شهادت رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر وقت کشور، توسط تروریست‌ها در بمب‌گذاری دیگری در همان سال و شهادت بیش از 17000 تن از مردم عادی در طول 40 سال گذشته بدست گروهک‌های تروریستی که هم اینک متأسفانه در اروپا و آمریکا تحت حمایت دولت‌های غربی هستند، شهادت دانشمندان هسته‌ای در اوایل این دهه توسط عوامل تروریستی دولت‌های بیگانه، حمله تروریستی داعش در سال گذشته به مجلس شورای اسلامی و حادثه تروریستی اخیر در شهر اهواز و همچنین حادثه دو روز گذشته در چابهار، کوچکترین خللی در عزم و اراده دولت و ملت ایران برای مبارزه بی‌امان با تمامی اشکال تروریسم وارد نکرده و نخواهد کرد.

امروزه امنیت ابعاد گسترده‌تری نسبت به گذشته دارد. مسایلی مانند امنیت اقتصادی، امنیت فرهنگی، امنیت سیاسی، امنیت اجتماعی و روانی جامعه ما را در بر گرفته و اخلال در هر کدام می‌تواند در حوزه تروریسم تعریف شود. تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و غیرقانونی آمریکا علیه ملت شریف ایران به عنوان شکل بارزی از تروریسم، ملت ما را هدف قرار داده است. تروریسم اقتصادی به معنای وحشت‌آفرینی در مورد اقتصاد یک کشور و ایجاد رعب و ترس در دیگر کشورها جهت ممانعت از تجارت و سرمایه‌گذاری در کشور هدف می‌باشد. خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها و اقدامات این دولت علیه جمهوری اسلامی ایران و شرکای تجاری‌اش نمونه بارز تروریسم اقتصادی است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *