خواندنی ها 25 آذر 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دکتر علی نوبخت : برای اعتلای جامعه نیازمند پویایی مراکز آموزش عالی در سیاست گذاری های کلان کشور هستیم

دکتر علی نوبخت عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم گرامی داشت هفته پژوهش که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، اظهار کرد: برای اعتلای جامعه نیازمند پویایی مراکز آموزش عالی در سیاست گذاری های کلان کشور هستیم.

به گزارش آفتاب شمال  ؛ دکتر علی نوبخت عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراسم گرامی داشت هفته پژوهش که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، گفت: یکی از دستاوردهای بعد از انقلاب دانشگاه علوم پزشکی گیلان تربیت متخصصین در رشته مختلف تخصصی بود. وی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها در بهتر شدن وضعیت جامعه نقش مهمی دارند. در این زمینه برای اعتلای جامعه نیازمند پویایی مراکز آموزش عالی در سیاست گذاری های کلان کشور هستیم.

دکتر نوبخت با تاکید بر رعایت اخلاق در پژوهش از نقش پررنگ دولت در تامین منابع مالی، کمرنگ بودن بخش خصوصی در حوزه پژوهش، نبود و توجه کافی به تقاضای های علم و فن آوری، نبود ساز و کارهای لازم در سازمان ها و بنگاه های اقتصادی برای تشخیص توانایی پژوهشی و بهره برداری درست برای رفع نیازمندی های پژوهشی، نبود نظام ارزیابی موثر در سیاست های پژوهشی و توسعه فن آوری و کمبود سر مایه برای تامین مالی را از جمله چالش های بخش تحقیقات و فنآوری نام برد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *