بین الملل 26 آذر 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وزیر کشور ترکیه؛ آمریکا فکر می‌کرد می‌تواند با دست ‌پرورده‌های خود ما را شکست دهد

سلیمان سویلو :« آمریکا سعی کرد ما را در شمال عراق و عفرین محدود کند. اکنون نیز سعی دارد در شرق فرات محدود کند. ترکیه هیچ گاه اجازه چنین چیزی را نداده و نخواهد داد.»

ترکیه: آمریکا فکر می‌کرد می‌تواند با دست ‌پرورده‌های خود ما را شکست دهدبه گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری دولتی ” آناتولی” ، ­وزیر کشور ترکیه گفت آمریکا نخواهد توانست ترکیه را در شرق فرات محدود کند.
سلیمان سویلو در سفر به اسلام آباد در جمع نمایندگان یک گروه مدنی ترک زبانان در پاکستان گفت : « آمریکا سعی کرد ما را در شمال عراق و عفرین محدود کند. اکنون نیز سعی دارد در شرق فرات محدود کند. ترکیه هیچ گاه اجازه چنین چیزی را نداده و نخواهد داد.»
وزیر کشور ترکیه افزود : « آمریکا فکر می‌کرد می‌تواند با دست ‌پرورده‌های خود ما را شکست دهد. آمریکا برای محاصره بین المللی (ترکیه) تلاش کرد ، اما شکر خدا ، ترکیه از آن هم عبور کرد. »
وزیر کشور ترکیه گفت : « جهان از مرحله دشواری عبور می کند. از پاکستان تا افغانستان ، از آفریقا تا سوریه ، از اردن تا لبنان ، کشورهای مسلمان با بی ثباتی جدی مواجهند. هدف نیز تنگ کردن امکان حرکت ترکیه است. در این بازی بزرگ و زورآزمایی ، ترکیه به مقاومت خود ادامه می دهد. ما عملیات ” سپر فرات” را اجرا کردیم که آمریکا موافق آن نبود. در زمان “عملیات شاخه زیتون” ، آمریکا در مقابل ترکیه قرار گرفت و تهدید کرد. »
سویلو افزود : « اکنون نیز آنچه آمریکا می خواهد در شرق فرات انجام دهد، کاملا آشکار است. آمریکا تلاش کرد ما را در شمال عراق و عفرین محدود کند و اکنون نیز تلاش خواهد کرد ما را در شرق فرات محدود کند. ترکیه این اجازه را به آمریکا نخواهد داد. هدف اصلی این محدودسازی این است که توان حرکت ترکیه را محدود سازد و همکاری ترکیه با کشورهای منطقه و دنیا را سد و ارتباطات ترکیه را در منطقه قطع کند. »
وزیر کشور ترکیه همچنین با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار و درباره امنیت مرزی، آموزش نیروهای پلیس ترکیه ، مساله مهاجران و مبارزه مشترک با سازمان های تروریستی از جمله سازمان فتح اله گولن گفتگو کرد.

اردوغان از احتمال آغاز غافلگیرکننده عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد

تلویزیون المیادین نيز در خبری گزارش داد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: عملیات نظامی در سوریه هر لحظه ممکن است آغاز شود. عملیات در شمال سوریه تا نابودی آخرین تروریست ادامه خواهد داشت. رئیس جمهور آمریکا پاسخ مثبتی به عملیات ما در شرق فرات داد. شراکت راهبردی با آمریکا مستلزم بیرون راندن گروه های تروریستی از شرق فرات در شمال سوریه است.
اردوغان افزود: زمان پاکسازی شرق فرات از تروریست ها فرا رسیده است و به کسانی که از آنها حمایت می کنند می گویم، اشتباه می کنید. عملیات در شرق فرات غافلگیرکننده خواهد بود. به ترامپ گفتم اگر تروریست ها از شرق فرات نروند، ما آنها را از این منطقه بیرون خواهیم راند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *