فرهنگ و هنر 09 دی 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رونمایی از تولید فیلم مستند “هنر مردان خدا”

رونمایی از تولید فیلم مستند “هنر مردان خدا” به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، مراسم رونمایی از تولید فیلم مستند ” هنر مردان خدا” در مجتمع فرهنگی، هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد.

به گزارش آفتاب شمال ، به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، مراسم رونمایی از تولید فیلم مستند تلویزیونی “هنر مردان خدا” مستندی از زندگی هفت شهید هنرمند دوران دفاع مقدس عصر روز شنبه ۸ دی در مجتمع فرهنگی، هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد.

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای هنرمند شهرستان رشت اظهار داشت: اولین روز از هفته رشت با این برنامه وزین و ارزشمند معنوی آغاز می شود و مراسم رونمایی از این مستند فاخر با هشتم دی روز بصیرت هم زمان شده است.

وی با گرامیداشت هشت و نهم دی ماه بیان داشت: در روز هشت دی مردم فهیم و آگاه رشت با مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر عهد و پیمان بستند و در روز نهم دی ماه نیز مردم ایران با آرمان های شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت با قدردانی از زحمات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مشارکت در ساخت فیلم مستند “هنر مردان خدا” اظهار کرد: این فیلم به زندگی شهدای هنرمندی چون شهید سید محمد اسحاقی (از نویسندگان و خبرنگاران دفاع مقدس)، شهید رحمت ملائی(شاعر)، شهید غلامرضا پارسی( هنرمند و بازیگر تئاتر)، شهید ابراهیم قنبرزاده، شهید علیرضا نامدار( شاعر)، شهید یداله قلیپور(شاعر، خطاط و نقاش) و شهید آقاگل سلیمی(از شعرا) می پردازد.

 عاقل منش با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی حاصل خون بهای شهدای گرانقدری بود که انشاءالله به برکت خون شهدا این انقلاب به دستان صاحب اصلی خود امام زمان(عج) برسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمده ام از شهدا استمداد طلب کنیم و مهربانی و همدلی را با یکدیگر تمرین کنیم و با وحدت و پیروی از دستورات مقام معظم رهبری این انقلاب را به مسیر تعالی پیش ببریم.

حسین داداشی رزمنده دوران دفاع مقدس، عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان در این مراسم اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای بزرگ است و هرچه قدر این گنجینه را استخراج کنیم باز جای کار دارد.

 وی افزود: مردم رشت و استان گیلان از اولین روزهای دوران دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل حضور یافتند.

داداشی با اشاره به هشت هزار شهید گیلان در دوران دفاع مقدس گفت: استان گیلان به لحاظ تناسب جمعیت با سایر استان ها جزو ده استان اول کشور از نظر تعداد شهدا است و تعداد شهدای بسیاری از استان های پهناور کشور از شهدای استان گیلان کمتر است.

وی با تاکید بر اهمیت معرفی سیره شهدا به نسل جوان گفت: برای معرفی سیره و اهداف شهدا مسئولیت سنگینی داریم و این موضوع رسالت اهالی، فرهنگ و هنر را سنگین تر می کند.

فرقانی تهیه کننده مستند ” هنر مردان خدا” نیز در این مراسم با قدردانی همکاری از خانواده های شهدای هنرمند برای تولید این مستند اظهار کرد: هدف از تولید این فیلم زنده نگه داشتن یاد شهدا است و شهدا هیچ گاه فراموش نخواهند شد.

وی همچنین از تولید فیلم ” آسمان های شهر بی دفاع” با موضوع شهدای بمباران هوایی رشت خبر داد.

گفتنی است در این مراسم محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت، علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، پریسا کرمی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، جمعی از مدیران شهرداری و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *