استان 21 بهمن 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی ویترین فعالیتهای مدیریت شهری رشت در چهلمین بهار انقلاب

 

جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی ویترین فعالیتهای مدیریت شهری رشت در چهلمین بهار انقلاب ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی ویترین فعالیتهای مدیریت شهری رشت در چهلمین بهار انقلاب است

به گزارش آفتاب شمال ، علیرضا حسنی با بیان مطلب فوق افزود: فرهنگ و هنر از دیرباز در خدمت اشاعه فرهنگ انقلاب و ترویج ارزشهای آن بوده و اکنون که در چهلمین بهار انقلاب اسلامی قرار داریم، این مقوله مقدس بیشترین تأثیر گذاری را در نهادینه کردن جنبه‌ های مختلف انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه بی شک هنر و هنرمند در بالندگی این جریان نقش بسزایی دارند، به نقش مهم هنر در شکل‌ گیری اندیشه‌ ها اشاره و اظهار کرد: هنر می‌تواند زمینه‌ ساز شکل ‌گیری اندیشه ‌های بزرگ در هر جامعه ‌ای شود.

حسنی با بیان اینکه با زبان هنر میتوان اندیشه ‌ها و آرمان ‌های انقلاب اسلامی ایران را در جامعه به نمایش گذاشت، گفت: هنرمندان ما در چهل سال گذشته با ارائه طرحهای خود، نقش مهمی در اشاعه آرمانهای انقلاب اسلامی ایران ایفا کرده‌ اند.

ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت تأکید کرد: هنرمندان بارها حوادث و حماسه‌ های مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده و به نسل آینده انتقال داده ‌اند.

وی با اشاره به برنامه ‌های مختلف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در چهلمین سال پیروزی انقلاب، گفت: برنامه ‌های گسترده ‌ای در بخشهای مختلف چه به ‌صورت مستقل و چه با مشارکت سازمانها و نهادها در حال انجام است که جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در حال برگزاری است به نوعی ویترین فعالیتهای سازمان در این مقوله است.

حسنی، ویژگی بارز این جشنواره را تولیدی بودن آن دانست و عنوان کرد: ۴۰ اثر در زمینه پوستر، ۵ اثر در زمینه فیلم و نما هنگ، ۴۰ اثر در زمینه شعر و ۱۰ اثر در زمینه موسیقی در این جشنواره تولید شده است.

جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی – استان گیلان، با هدف بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پاسداشت و انتقال فرهنگ انقلابی به نسل حاضر در بخشهای قرآنی، موسیقی، فیلم، نماهنگ، عکس، شعر، پوستر، شبهای خاطره، تکریم خانواده‌های شهدای انقلاب و بخش شهرستانی، از آذر لغایت بهمن ‌ماه سال جاری به همت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در گیلان برگزار می‌شود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *