استان 14 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان :بیشترین بار درمانی نظام سلامت، بر دوش پرستاران است

  رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، در نشست اعضای هیات مدیره پرستاری شهرستانهای استان گیلان

بیشترین بار درمانی نظام سلامت، بر دوش پرستاران است/ با جدیت پیگیر مسایل پرستاران هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در نشستی صمیمانه با اعضای هیات مدیره پرستاری شهرستانهای استان گیلان، رفع مشکلات و مسایل پرستاران به ویژه وضعیت استخدامی آنها را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آفتاب شمال  ؛ پیش از ظهر امروز شنبه؛ دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشستی صمیمانه با اعضای هیات مدیره پرستاری شهرستانهای استان گیلان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر درمانی به ویژه پرستاران در بحران کرونا، با اشاره به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان گیلان گفت: شاخص ها و زیرساخت های حوزه سلامت در بسیاری از بخش ها در گیلان نسبت به سایر استانهای کشور پایین تر است .
وی، وضعیت استخدامی نیروی انسانی به ویژه نیروی پرستاری در مراکز درمانی استان را یکی از مشکلات موجود دانشگاه عنوان کرد و افزود: در ایام بحران کرونا در کشور، بیشترین بار بیماران بستری و تلفات، بر دوش مراکز درمانی استان گیلان قرار داشت و در این میان، کادر پرستاری فشار مضاعفی را متحمل شدند.
دکتر سالاری با اشاره به نشست هایی که اخیرا با مقامات استانی و کشوری از جمله رییس برنامه و بودجه، وزیربهداشت و استاندار صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در این نشست ها، بسیاری از مطالبات و مشکلات دانشگاه از جمله وضعیت استخدامی نیروی انسانی به ویژه در مراکز درمانی استان مطرح شد و در حال پیگیری است.
رییس دانشگاه، با بیان اینکه مسوولان دانشگاه باید صادقانه با تمام توان، پیگیر حل مشکلات دانشگاه باشند، گفت: باید سعی کنیم مشکلات خود را ابتدا با مسوولان داخل استانی و در صورت نیاز، با مسوولان کشوری مطرح و نسبت به رفع آنها تلاش کنیم.

وی با اشاره به کاهش زمان پرداخت مطالبات پرسنلی یادآور شد: در خصوص معوقات کارانه و اضافه کاری پرسنل بیمارستانها، خوشبختانه توانستیم این معوقات را از ۱۱ ماه به ۴ماه کاهش دهیم.
دکتر سالاری با بیان اینکه بیشترین بار درمانی نظام سلامت، بر دوش پرستاران است، اذعان داشت: جایگاه واقعی پرستاران آنچنان که شایسته آنهاست به ویژه در بحث وضعیت استخدامی دیده نشده است. در این راستا مسوولان دانشگاه همواره حامی پرستاران بوده و با جدیت پیگیر مسایل و مشکلات آنها هستند.

وی به پرداخت حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی و طرحی از درآمد اختصاصی دانشگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ماهانه ۷تا ۸ میلیارد تومان از درآمد اختصاصی دانشگاه صرف پرداخت حقوق این نیروها می شود. در این میان، بحران کرونا نیز مشکلات دانشگاه را دوچندان کرد و بسیاری از کادر درمانی دچار بیماری شدند و تعدادی نیز جان خود را در راه خدمت رسانی از دست دادند.
رییس دانشگاه تاکید کرد: همه باید دلسوزانه در هر جایگاه و مقامی که هستیم پیگیر کارها باشیم. زیرا همه ذینفع هستیم و مسوولیت حفظ سلامتی و جان مردم بر عهده ماست. مسوولان دانشگاه نیز وظیفه برنامه ریزی در سطح کلان را برعهده دارند و با جدیت پیگیر مسایل هستند.
این مقام مسوول، با اشاره به اینکه بیشترین بیماران بستری و تلفات کرونایی در استان گیلان بوده و بار مضاعفی بر دوش کادر پزشکی و پرستاری گذاشته است، خاطرنشان کرد: طی رایزنی های به عمل آمده با وزارت بهداشت،با جدیت به دنبال رفع مشکلات موجود در خصوص وضعیت استخدامی نیروی انسانی به ویژه نیروهایی که در بحران کرونا طی فراخوان، جذب دانشگاه شده اند، تا رسیدن به نتایج مثبت، خواهیم بود.
وی با بیان اینکه پیگیری ها باید همه جانبه باشد، از پرستاران خواست تا با هماهنگی مدیریت پرستاری دانشگاه، بطور مستمر پیگیر مسایل حوزه پرستاری از سوی مقامات مرتبط کشوری(سازمان نظام پرستاری) باشند.
در ادامه طاهره زاهد صفت – مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیان مشکلات و درخواست های کادر پرستاری پرداخت و خواستار شفاف سازی جذب و ساماندهی وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی در بیمارستانهای استان شد.
در پایان، حاضران در جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
گفتنی است: در حال حاضر استان گیلان دارای ۵۰۰۰ پرستار در مراکز درمانی دولتی و خصوصی است

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *