خواندنی ها 25 مرداد 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

با حضور در صدا و سیمای مرکز گیلان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اهدای گل از زحمات خبرنگاران تقدیر کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور در جمع هیات تحریریه خبر صداوسیما از زحمات و تلاش‌های آن‌ها، به ویژه در بحران کنونی کرونا، تقدیر کرد.

به گزارش آفتاب شمال ؛ پیش از ظهر امروز، دکتر ارسلان سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسوولان دانشگاه، به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار با حضور در صدا و سیمای مرکز گیلان با مدیرکل صدا و سیما، معاون اخبار و همچنین هیات تحریریه خبر دیدار و گفت ‌و گو کرد.

حمایت و پشتیبانی خبرنگاران موجب دلگرمی مدافعان سلامت است

دکتر ارسلان سالاری-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی نشستی با دکتر محمدباقر باقر زاده- مدیرکل صداوسیمای استان گیلان با تقدیر از اصحاب رسانه و تلاش‌های آن‌ها در جهت انعکاس اقدامات مدافعان سلامت، اظهار داشت: ارتباط دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مجموع رسانه‌ها و خبرنگاران بسیار صمیمی است و خدماتی که رسانه‌ها در طول دوران شیوع کرونا به مجموعه حوزه سلامت استان، ارایه داده‌اند، قابل‌تقدیر است.

وی با اشاره به کمبودهای عدیده در حوزه سلامت گیلان، افزود: کمبودهایی که در حوزه بهداشت، درمان و آموزش دانشگاه وجود دارد بسیار دردناک است به‌گونه‌ای که به اذعان دکتر نوبخت، رییس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان، این استان در طرح تحول سلامت جزء پنج استان عقب‌مانده محسوب می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از وفور منابع ملی و وزارتخانه‌ای در گذشته به جهت توسعه زیرساخت‌های سلامت استان به هر دلیلی بهره گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: تا پایان عمر دولت دوازدهم نیز وقتی باقی نمانده و اکنون دانشگاه شرایطی را سپری می‌کند که تشدید تحریم‌ها، شیوع کرونا و منابع مالی کشور نیز با محدودیت‌هایی همراه است.

این مقام مسوول با تصریح بر این مطلب که امروزه بیماران به دلیل کمبود امکانات سخت‌ترین شرایط را سپری می‌کنند، خاطرنشان کرد: بخشی از کمبودها قرار است با حمایت سازمان برنامه ‌و بودجه و بخشی دیگر نیز در حوزه زیرساخت، توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه مورد پیگیری قرار گیرد، البته هنوز فاصله زیادی با مرتفع نمودن نیازها داریم که در این زمینه همه باید تلاش کنیم تا بخشی از این کمبودها در اسرع وقت جبران شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در دفتر معاون سیاسی و اخبار صدا و سیمای گیلان و تحریریه خبر نیز حضور یافت و طی نشستی صمیمانه با اعضای هیات تحریریه اخبار این سازمان، از فعالیت جهاد گونه و تخصص گرایانه خبرنگاران صداوسیما در بحران کرونا، تقدیر کرد. دکتر سالاری در این جمع صمیمی اظهار داشت: خبرنگاران در ایام کرونا در خصوص هشدارهای بهداشتی، آموزش‌های کاربردی و اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا برای حوزه سلامت و مردم فعالیت های قابل تقدیری از خود ارایه کردند و در این زمینه، خوش درخشیدند.

دکتر سالاری همچنین با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه، بیان کرد: همه اصحاب صداوسیما ۲۴ ساعته در کنار مدافعان سلامت و مردم بودند و آنچه که واقعیت و نیاز جامعه را منعکس کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه صمیمیت بین دانشگاه علوم پزشکی و خبرنگاران را در جای دیگری تجربه نکرده، خاطرنشان کرد: اوج بحران کرونا را در اوج کمبودهای زیرساختی در بخش درمان داشتیم اما همچنان حمایت و پشتیبانی رسانه ملی و خبرنگاران موجب دلگرمی ما بود و توانستیم خدمات ارزنده و بی‌شماری را به مردم ارایه کنیم.

زحمات مدافعان سلامت در تاریخ ماندگار خواهد بود

دکتر محمدباقر باقر زاده-مدیرکل صدا و سیمای گیلان نیز در این دیدار با تقدیر از زحمات کادر سلامت استان در بحران کرونا، یادآور شد: درحالی‌که بسیاری در مواجهه با بیماری کرونا متحیر و متعجب شده بودند که چه اقدامی انجام دهند، کادر سلامت اعم از پزشکان، پرستاران، خدمات، نگهبانان و سایرین در میدان حاضرشده و درواقع گل کاشتند.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ملی خود را جدا از علوم پزشکی نمی‌داند، افزود: وظیفه صدا و سیما در بحران کرونا، آموزش و اطلاع‌رسانی است و در این راستا روزی نیست که چندین پزشک در برنامه‌های صداوسیما حضور نداشته باشند و آموزش‌ها را ارایه نکنند.

مدیرکل صداوسیمای گیلان با اشاره به مشکلات زیرساختی گیلان در حوزه سلامت، گفت: بخشی از پیگیری و مطالبه گری‌ها در حوزه سلامت بر عهده رسانه است و خبرنگاران، با نقش بی بدیل خود، می‌توانند، هنرمندانه در این حوزه عمل کرده و کمبودها را بیان کنند.

دکتر باقر زاده زحمات مدافعان سلامت را برای همیشه در تاریخ ماندگار توصیف کرد و افزود: در کنار زحمات و رنجی که مدافعان سلامت متحمل شدند، اصحاب رسانه نیز در کنار کادر درمان بودند و جانفشانی کردند.

وی با بیان اینکه اولین گزارش کشور با موضوع کرونا از اتاق ایزوله توسط خبرنگار گیلانی تهیه و پخش شد، خاطرنشان کرد: در طول دوران شیوع کرونا بیش از ۱۰۰۰ مأموریت خبری، ۴۰ هزار برنامه رادیویی و تمام برنامه‌های استان طی دو ماه نخست شیوع این ویروس منحوس، به کرونا اختصاص‌یافته بود.

هیچ بحرانی به‌اندازه کرونا سخت و پیچیده نبود

دکتر رضا پور، معاون سیاسی و اخبار صداوسیمای گیلان نیز در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با خاص برشمردن بحران کرونا، اظهار کرد: بسیاری از خبرنگاران بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله، برف و حتی جنگ را نیز تجربه کرده بودند اما هیچ بحرانی به‌اندازه کرونا سخت و پیچیده نبوده است.

وی با بیان اینکه کرونا جنگی در بین خانه‌ها است و در این مبارزه هر بار وضعیت شیوع آن را جویا شدیم، رییس دانشگاه علوم پزشکی پاسخگو بوده، ادامه داد: بعد از انتخابات، رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی بلافاصله به مبحث کرونا پرداختند و طبق شواهد، اخبار شاخص در رسانه ملی طی دو ماه نخست شیوع کرونا، در خصوص جهاد مدافعان سلامت و تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها بود.

معاون سیاسی و اخبار صداوسیمای گیلان با بیان اینکه علی‌رغم گذشت ماه‌ها، همچنان تیم مدافعان سلامت در حال دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری کرونا هستند، گفت: رسانه ملی و خبرنگاران آن، به نیابت از مردم استان، به شما و مدافعان سلامت خدا قوت می گوییم و از زحماتتان تقدیر می کنیم.

دکتر رضا پور در پایان سخنان خود، با اذعان به اینکه تلاش‌های اصحاب رسانه به‌ویژه خبرنگاران رسانه ملی نیز حائر اهمیت و شایسته تقدیر است، تصریح کرد: اگر بخشی از خدمات کادر سلامت دیده‌شده به خاطر تلاش‌های خبرنگاران صداوسیما بوده هرچند نمی‌تواند تلاش مدافعان سلامت را با عکس و فیلم نشان داد.

گفتنی است؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، طی دیداری صمیمانه با هیات تحریریه خبر صدا و سیما گیلان، با اهدای گل، از زحمات و تلاش‌های بی وقفه و بی بدیل خبرنگاران در طول سال به خصوص در بحران کنونی کرونا تقدیر کرد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *