سیاسی 05 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ارز پاشی برای کالا‌های لوکس به نفع کشور نیست

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که درگیر جنگ اقتصادی و کمبود منابع ارزی هستیم، ارز پاشی برای واردات کالا‌های لوکس به نفع کشور نیست.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از خانه ملت؛ حسن شجاعی علی آبادی در خصوص موضوع ممنوعیت واردات کالا‌های لوکس اظهار داشت: در شرایطی که درگیر جنگ اقتصادی و کمبود منابع ارزی هستیم و برای تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی و دارو دچار مشکلاتی هستیم، منطقی نیست که ما برای واردات کالا‌ها و از جمله گوشی‌های لوکس ارز مصرف کنیم و این مورد تذکر رهبری انقلاب نیز بود.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس افزود: سال گذشته حدود سه میلیارد دلار برای دارو اختصاص دادیم. در حالی که تنها برای واردات گوشی‌های لوکس نزدیک یک میلیارد دلار ارز نیمایی مصرف شده و حتماً ارز پاشی برای کالا‌های لوکس به نفع کشور نیست به همین علت وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمیسیون دعوت شد.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس ادامه داد: وزیر وعده داد این موضوع را بررسی و در ستاد تنظیم بازار تصمیم لازم را اتخاذ کند، آنچه مطالبه ما است اختصاص ندادن ارز یارانه‌ای به کالا‌های لوکس در مرحله اول و سپس بررسی ضرورت ورود اینگونه کالا‌ها حتی با ارز غیر دولتی است.
وی تصریح کرد: موضوع ممانعت از اختصاص ارز نیمایی به کالا وگوشی‌های لوکس، مختص یک نشان خاص نیست؛ بلکه در هر شرکتی می‌تواند بخشی از محصولات لوکس و بخشی غیر لوکس باشد که باید مصادیق آن توسط دولت با معیار‌های دقیق تعیین شود.
شجاعی افزود: براساس بررسی‌ها چهار درصد بازار تلفن همراه در اختیار این کالا‌ها است. اما ۲۵ درصد ارز صرف آن می‌شود و اختصاص ارز نیمایی به گوشی‌هایی که مورد استفاده ۴ درصد جامعه است، ضرورتی ندارد و باید دولت تصمیم بگیرد.
وی تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی یارانه‌ای از جیب عموم مردم صرف واردات کالا‌های لوکس و غیر ضرور نشود که در شرایط فعلی اقتصادی حتماً به مصلحت عمومی نیست و به ضرر مردم عزیز است.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *