بین الملل 07 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به مسکو، از گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل خبر داد.

به گزارش آفتاب شمال ، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به مسکو، از گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه حمل و نقل خبر داد.

 

وزیر راه و شهرسازی کشورمان که بامداد امروز با استقبال کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد، از نهایی شدن قرارداد‌های فیمابین و توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل خبر داد.
رستم قاسمی با اشاره به اینکه دیدار‌های متعددی با مقامات روسی خواهد داشت، گفت: خوشبختانه در هفته‌های اخیر مناسبات همه‌جانبه بین ایران و روسیه تحرک قابل ملاحظه‌ای داشته است و در این سفر نیز نهایی کردن قرارداد‌های گذشته در زمینه حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی در دستور کار مذاکرات است.
وی افزود: در دیدار با وزیر حمل و نقل روسیه علاوه بر بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های حوزه حمل و نقل، بطور خاص درباره ترانزیت گفتگو خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش مبادلات تجاری بین ایران روسیه گفت: یکی از پیش‌نیاز‌های ضروری برای افزایش مبادلات اقتصادی، تکمیل و توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقلی است.
رستم قاسمی به همکاری تهران و مسکو در طرح‌های مشترک ریلی اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر روسیه از طریق دو خط ریلی در داخل ایران به خلیج فارس متصل است.

وی افزود: ترانزیت کالا از روسیه به خلیج‌فارس هم‌اکنون از طریق خط گرمسار-اینجه‌برون و نیز جلفا-نخجوان قابل انجام است و این موضوع یکی از دستور کار‌های مذاکرات خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی به ضرورت تکمیل خط ریلی رشت-آستارا در مسیر اصلی گذرگاه ریلی بین‌قاره‌ای شمال-جنوب اشاره کرد و گفت: این قطعه به طول ۱۶۰ کیلومتر هنوز تکمیل نشده، اما عملیات اجرایی آن از مدت‌ها پیش آغاز شده است.
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه، جمعی از معاونان وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیر عامل شرکت هواپیمایی ماهان، رستم قاسمی را در این سفر همراهی می‌کنند.

 خبرگزاری صدا و سیما

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *