گیلان 18 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

­تکواندوکاران ایران در اوزان اول و سوم بازی‌های المپیک ناشنوایان چهار نشان طلا و برنز کسب کردند

­تکواندوکاران ایران در اوزان اول و سوم بازی‌های المپیک ناشنوایان چهار نشان طلا و برنز کسب کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صداوسیما از برزیل، تکواندوکاران ایران بامداد امروز در بازی‌های المپیک ناشنوایان و در اوزان اول و سوم المپیکی به میدان رفتند که علیرضا شریفی منش و فاطمه زهرا زلیکانی مدال طلا و مرضیه خوش احوال و بهزاد امیری مدال برنز کسب کردند.
علیرضا شریفی منش در وزن منهای ۵۸ کیلوگرم پس از قرعه استراحت، در راند طلایی ۱۴ بر ۱۲ حریفی از یونان شکست داد و در نیمه نهایی تکواندوکار قزاقستان را ۱۹ بر ۱۴ شکست داد.
او در فینال برای کسب مدال طلا تکواندوکار ترکیه را با نتیجه ۲۳ بر ۱۶ شکست داد و قهرمان المپیک شد.روز طلایی تکواندو در بازی‌های المپیک ناشنوایان
بهزاد امیری در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم در دیدار نخست به علت سر وزن نرسیدن حریف کوبایی برنده اعلام شد، سپس در مسابقه دوم ۱۹ بر هشت تکواندوکار کره‌ای را شکست داد، اما در راند طلایی مقابل حریفی از یونانی مغلوب شد و از راهیابی به فینال بازماند.
او در مسابقه رده بندی تکواندوکار ونزوئلا را ۲۰ بر سه شکست داد و به مدال برنز رسید.
اما در بخش زنان فاطمه زهرا زلیکانی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم در مسابقه اول خود مقابل حریف یونانی ۱۵ بر سه پیروز شد، در نیمه نهایی ۱۹ بر ۱۸ تکواندوکار ازبک را مغلوب کرد و به فینال رسید.
وی پس از شکست ۲۴ بر ۱۶ حریف ترکیه‌ای خود قهرمان المپیک شد.
مرضیه خوش احوال در وزن ۴۹ کیلوگرم، در دیدار نخست با نتیجه هفت بر پنج حریفی از اوکراین را شکست داد، در مسابقه دوم ۲۸ بر سه تکواندوکار قزاقستان را شکست داد، اما در نیمه نهایی مغلوب حریف ترک شد و پس از برتری ۳۰ بر هفت مقابل تکواندوکاری از کره به مدال برنز رسید.روز طلایی تکواندو در بازی‌های المپیک ناشنوایان
بازی‌های المپیک ناشنوایان از ۱۱ تا ۲۵ اردیبهشت به میزبانی شهر «کاشیاس دوسول» برزیل برگزار می‌شود و کاروان صدای ایران با شعار «موفقیت در سکوت» با ۱۴۰ نفر در رشته‌های فوتبال، والیبال ساحلی، جودو، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، تیراندازی (مردان و زنان)، کاراته (مردان و زنان) و تکواندو (مردان و زنان) در این بازی‌ها شرکت دارد. ورزش ناشنوایان ایران در دوره گذشته این بازی‌ها رتبه هفتم را کسب کرده است.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *