اجتماعی 27 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهادری جهرمی:به‌ زودی ثبت نام جدید دریافت یارانه‌ها آغاز می‌شود

سخنگوی دولت گفت: متأسفانه از سال ۱۳۹۳ ثبت نام جدیدی برای دریافت یارانه‌ها صورت نگرفته است و عقب‌ماندگی در این سال‌ها باید جبران شود؛ به زودی از راه پیامک و پیوند سامانه مربوطه، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش آفتاب شمال ، علی بهادری جهرمی در برنامه بدون خط‌خوردگی رادیو گفتگو، با بیان این‌که «مطابق قانون، دولت مکلف بود دهک‌های پردرآمد را از دریافت یارانه به تدریج حذف کند»، اظهار داشت: همزمان با عادلانه‌سازی پرداخت یارانه‌ها، دهک اول پردرآمد کشور یعنی جمعیت ۱۰ درصدی که پردرآمدترین افراد کشور هستند، از دریافت یارانه حذف شدند، زیرا یارانه به طبقات متوسط و پایین‌تر جامعه تعلق می‌گیرد.به‌ زودی ثبت نام جدید دریافت یارانه‌ها آغاز می‌شود

وی افزود: ممکن است برخی اشتباهاتی در بانک‌های اطلاعاتی وزارت رفاه وجود داشته باشد یا حساب شخصی یک فرد به دست فرد دیگری اداره شود که به همین علت باید شفاف‌سازی در این مورد صورت بگیرد و طبیعتا اصلاح صورت خواهد گرفت.

سخنگوی دولت با اشاره به دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به درخواست تجدید نظر در دهک بندی مردمی که یارانه به آنها تعلق نگرفته است، بیان کرد: رئیس جمهور تأکید کردند ظرف نهایتا یک ماه باید رسیدگی صورت بگیرد و پس از دریافت اطلاعات تکمیلی مردم، نسبت به استحقاق دریافت یارانه بازبینی صورت بگیرد.

وی با تصریح بر این‌که «۹۰ درصد جمعیت کشور مشمول دریافت یارانه می‌شوند»، عنوان کرد: تنها ۱۰ درصد بنا است که حذف شده بمانند. البته عده‌ای از مردم که به علت فعال نبودن سامانه ثبت نام از سال ۱۳۹۳ برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده‌اند، نتوانستند برای دریافت یارانه در این سال‌ها ثبت نام کنند و به همین علت مشخص نشده است که این افراد استحقاق دریافت یارانه هستند یا خیر.

بهادری جهرمی با اعلام این‌که «یک ماه نخست یارانه به حساب افراد واریز می‌شود»، گفت: البته امکان برداشت وجود ندارد تا بررسی صورت بگیرد و اگر مشخص شود اشکالی در بررسی فرد وجود داشته است، یارانه برای آنها فعال و قابل برداشت می‌شود.

وی افزود: هر فردی که نسبت به دهک بندی، درخواست بازبینی داشته باشد، درخواست‌ها ثبت و رسیدگی می‌شود. البته ممکن است دهک بندی در طول زمان تغییر پیدا کند و امکان بازبینی باز هم وجود خواهد داشت.

سخنگوی دولت گفت: متأسفانه از سال ۱۳۹۳ ثبت نام جدیدی صورت نگرفته است و عقب‌ماندگی در این سال‌ها باید جبران شود. به‌زودی از راه پیامک و پیوند سامانه مربوطه، اطلاع‌رسانی خواهد شد. مردم بابت این موضوع نگرانی نداشته باشند، زیرا دولت می‌داند چه کسانی یارانه دریافت کرده‌اند و چه کسانی دریافت نکرده‌اند. در این مرحله، مردم فعلا اعتراض خود را ثبت می‌کنند و در مرحله بعد به موارد درخواست تجدید نظر به صورت جزئی رسیدگی می‌شود.

خبرگزاری صدا و سیما

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *