فرهنگ و هنر 30 مهر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان :الگوسازی از مفاخر ، موجب تقویت هویت فردی ، اجتماعی و ملی می‌شود

به گزارش آفتاب شمال : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر کنگره بین المللی روحانی شهید میرزا کوچک ، الگوسازی از مفاخر را موجب تقویت هویت فردی ، اجتماعی و ملی دانست و بر لزوم معرفی میرزا کوچک به‌ عنوان الگوی ملی به نسل جوان و نیز بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای معرفی بهتر سردار جنگل تأکید کرد .
الگوسازی از مفاخر ، موجب تقویت هویت فردی ، اجتماعی و ملی می‌شود / معرفی میرزا کوچک به ‌عنوان الگوی ملی به نسل جوان / بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای معرفی بهتر سردار جنگل
رضا ثقتی روز پنج شنبه 28 مهر ماه 1401 در مراسم رونمایی از پاسداشت های مردمی میرزا کوچک و نیز تشریح اقدامات جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان به عنوان کمیته تشکل های مردمی کنگره میرزا که در خانه سردارجنگل در استادسرای رشت برگزار شد ؛ الگوسازی های مناسب از مفاخر و شخصیت‌های برجسته در جامعه را موجب کاهش چالش‌ها و تقویت هویت فردی ، اجتماعی و ملی عنوان کرد .

وی ادامه داد : در برخی از مسائل مانند جوانی جمعیت و عفاف و حجاب که به نتایج قابل قبولی دست نمی یابیم ؛ باید الگوهای مناسبی را به مردم به‌ویژه نسل جوان معرفی کنیم و این الگوها باید در جامعه نهادینه شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد : در این صورت است که با وجود تبلیغات گسترده رسانه‌های معاند نمی‌توان مسائلی همچون حجاب و عفاف و سایر موارد را از مردم جدا کرد.

ثقتی برگزاری کنگره بین المللی میرزاکوچک در آذر ماه امسال را یادآور شد و گفت: آزاد کردن و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای شناسایی بهتر چهره های شاخص همچون میرزاکوچک جنگلی، بسیار مهم و حائز اهمیت است .

دبیر کنگره بین المللی میرزاکوچک افزود : برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این کنگره، همه پای کار هستند و جامعه علمی و دانشگاهی نیز اقدامات خوبی انجام داده و همچنین در دست انجام دارند .

وی بیان داشت : تاکنون مقالات ارزنده ای از مولفان و محققان داخلی و نیز سایر کشورها به دبیرخانه کنگره ارسال شده ، شاعران هم سروده‌های خوبی آماده کرده ، نمایش های مناسبی نیز از سوی اهالی تئاتر آماده شده و سمفونی ۱۲۰ نفره به مدت سه روز در تالار مرکزی رشت اجرا خواهد شد .

ثقتی ادامه داد : قرار است در شهرهای رشت و کرمان برنامه ای برای شناسایی بیشتر میرزاکوچک جنگلی و سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با یادآوری علاقمندی دیرینه مردم استان به میرزا و برگزاری مراسم پاسداشت این روحانی شهید ، ابراز اطمینان کرد که کنگره امسال نیز با اهتمام همگان در جهت معرفی میرزا به عنوان الگوی ملی به نوجوانان و جوانان برپا خواهد شد .

مدیر کمیته تشکل های مردمی کنگره بین المللی میرزا نیز در این آیین ؛ به فعالیتهای این حوزه اشاره و اظهار کرد : کارها به صورت خودجوش و مردمی در حال انجام است که برای کنگره ملی میرزاکوچک نیز در چهار محور فعالیت داریم .

حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی افزود : این برنامه ها در چهار محور اصلی شامل پاسداشت‌های مردمی ، تولید محتوای رسانه‌ای جنگل بارانی ، طرح ملی سردار تا سردار و نیز میزبانی از مسئولان قرآنی کشور انجام می شود .

وی گفت : در پاسداشت های مردمی ۱۷ برنامه محوری ، یکصد پاسداشت در مساجد و هیات‌ها انجام خواهد شد که بسته محتوایی نیز برای انجام این پاسداشتها تهیه شده است .

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد : امسال نیز تولید محتوای رسانه ای جنگل بارانی را خواهیم داشت که سال گذشته ۲۷ اثر در این بخش تولید شد و برای امسال امیدواریم که تولیدات بیشتری را در کنگره ملی میرزا کوچک ارائه دهیم .

وی بیان داشت : همچنین طرح ملی سردار تا سردار با عنوان ۱۰۰ سال مقاومت از میرزاکوچک جنگلی تا سپهبد شهید قاسم سلیمانی اجرا می شود که در این بخش تولیداتی همچون تیتر ، یاداشت ، دل نوشته و سایر مباحث مربوط به این دو سردار بزرگ ارائه خواهد شد .

حجت الاسلام پوریوسفی خاطر نشان کرد : این تولید محتوا از ۱۱ آذرماه آغاز و تا ۱۳ دی ماه ادامه خواهد یافت و میزبان مسئولان قرآنی کشور نیز خواهیم بود .

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *