اخبار استان ها 10 آبان 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان در جلسه ستاد هماهنگی راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان بیان کرد؛ تبیین رویدادهای ۱۳ آبان با رویکرد بصیرت افزایی و دشمن شناسی نسل جوان

به گزارش آفتاب شمال : استاندار گیلان بر ضرورت برگزاری برنامه‌های معرفتی در مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: رویدادهای ۱۳ آبان با رویکرد بصیرت افزایی و دشمن شناسی نسل جوان تبیین شود.
دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، این روز را نقطه عطفی برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: این روز یادآور تبلور بصیرت و آگاهی نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت توجه و تبلیغ ابعاد مختلف رویداد ۱۳ آبان، دشمن‌شناسی را از موضوعات مهمی دانست که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
دکتر عباسی سرودهای انقلابی نظیر سرود سلام فرمانده را جلوه ای از افتخار ملی خواند و بر ضرورت گسترش توجه به سرودهای حماسی در میان دانش‌آموزان که هم جلوه مذهبی و هم میهنی دارد، تأکید و تصریح کرد: سرودهای ملی در همه کشورهای جهان مورد توجه همگان به ویژه کودکان و نوجوانان قرار دارد و اصالت فرهنگی و مبانی فلسفی جامعه و اهداف متعالی آن در محتوای سرودها جای گرفته است.

استاندار گیلان، با بیان اینکه دشمن سبک و سیاق خود را برای مقابله با ایران تغییر داده و با استفاده از ابزارهای نوین از جمله ابزارهای ارتباطی، سعی در تزریق ناامیدی و انزجار در نوجوانان و جوانان نسبت به داشته های دینی و ملی دارد، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند تا با هوشمندی و برنامه ریزی دقیق، کانون هدایت جوانان باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان از نوجوانان و جوانان بعنوان آینده سازان ایران اسلامی یاد کرد و گفت: باید با حمایت و هدایت میراث‌داران انقلاب اسلامی ایران، زمینه تعالی و توسعه کشور را فراهم آوریم.

دکتر عباسی بر لزوم توجه به تولید محتواها و نرم افزارهای قدرتمند متناسب با نیازمندی های اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: باید در این بخش اقدامات مطلوب تر شود و تولیدات ما بتواند آنطور که باید ، جایگزین تولیدات مخرب کشورهای غربی باشد.
وی روشنگری را نیازمند تفکر قدرتمند خواند و با بیان اینکه نباید نظاره گر جریان مخرب دشمن باشیم، اظهار کرد: صدا و سیما باید در جریان روشنگری از ظرفیت جوانان مومن انقلابی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استفاده و چهره های موفق و کامل را بیش از پیش معرفی کند.
استاندار گیلان شهدا را الگویی کارآمد در حوزه معرفتی دانست که سیره حیات و وصایای آنان باید در جامعه تبیین شود .
دکتر عباسی ۱۳ آبان را فرصتی مغتنم برای مقابله با جنگ نرم دشمن و تبیین کارکردهای انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام دانست و با اشاره به روحیه حق طلبی و جسارت نوجوانان و جوانان ، یادآور شد: باید در مقابل فتنه افکنی دشمنان روشنگری را در پیش گرفت و شخصیت های برجسته ای از جمله شهید میرزاکوچک خان جنگلی که فخر استان و کشور در مقابله با استبداد است، به همگان معرفی کرد.
وی برگزاری برنامه های بصیرتی در مدارس و دانشگاه ها و نیز حضور افتخارآفرینان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در این بسترها را یک ضرورت خواند و گفت: ۱۳ آبان جشنی ملی است که باید سالروز آن را نیز به زیباترین وجه ممکن با نشاطی مضاعف محقق کرد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *