اقتصادی 10 آبان 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

واریز 3500 میلیارد تومان به خزانه دولت با فروش خودروهای خارجی

سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از واریز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش خودرو‌های خارجی خبر داد.

به گزارش آفتاب شمال ، به نقل از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، صاحب حجتی با بیان اینکه فرایند برگزاری مزایده‌های فوق‌العاده ۵۶۵ و ۵۶۶ سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با محوریت خودرو‌های وارداتی رسوبی با صدور دستور قضایی شعبه ۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب تهران انجام شده است، بیان داشت: این دستور در پی بازدید رؤسای جمهور و قوه قضاییه از انبار‌های استان بوشهر صادر شد که ساماندهی این خودرو‌ها به طور ویژه در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی برگزاری موفق این مزایده‌های فوق‌العاده را فصلی طلایی در دوران مدیریتی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برشمرد و در ادامه یادآور شد: در پی اجرای این دستور قضایی، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مزایده اول ۱۰۴۰ دستگاه از این خودرو‌ها را در معرض فروش قرارداد که از این تعداد ۵۸ دستگاه دارای مغایرت و ۹ دستگاه نیز فاقد پیشنهاد در مزایده بودند که تعداد ۹۷۳ دستگاه باارزش پایه ۱۷ هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان به فروش رفت.

قائم‌مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ارزش فروش ۹۷۳ خودرو در این مزایده ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و با میانگین رشد قیمت به نسبت به قیمت پایه کارشناسی ۵۸ درصد بود، گفت: در این مزایده، رقم ریالی مالیات بر ارزش‌افزوده نیز از خریداران دریافت و به‌حساب خزانه کشور واریز می‌شود که با احتساب این عدد رقم واریزی به خزانه بیش از سه هزار میلیارد تومان شده است.

سخنگوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه ۷۶ دستگاه در اولین مزایده فوق‌العاده فروش خودرو‌های خارجی به فروش نرفت، خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که سازمان خود را مکلف به اجرای قانون و دستور قضایی می‌داند، بلافاصله پس از مزایده اول، مزایده فوق‌العاده ۵۶۶ را در مرحله دوم با ارزش پایه کارشناسی ۳۰۱ میلیارد تومان برای خودرو‌های باقیمانده برگزار کرد.

وی ادامه داد: در مزایده دوم ۷۴ دستگاه به ارزش نهایی با احتساب مالیات برارزش افزوده حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به فروش رفت که میانگین رشد قیمت نسبت به قیمت پایه کارشناسی با ۳۱ درصد افزایش همراه بود.

وی در پایان با تشکر از دستگاه‌های نظارتی، قضایی و اجرایی که سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را در تمامی مراحل و فرایند برگزاری این دو مزایده فوق‌العاده همراهی کردند، اظهار داشت: از کارکنان سخت‌کوش و همکاران گرامی در استان‌های کشور که از ابتدا تا انتها در فرایند برگزاری این مزایده‌ها مشارکت داشتند، کمال تشکر را دارم.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *