اجتماعی 06 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دکتر بالو در دیدار صمیمانه با خانواده شهید مدافع سلامت، «افشین پاشاپرست»: اجر شهدای سلامت هم‌ردیف با پاداش شهدای دوران دفاع مقدس است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دوران پرالتهاب کرونا مملو از ارزش‌های اخلاقی ناب و ایثارگری‌های توصیف‌ناپذیر است، گفت: اجر شهدای سلامت هم‌ردیف با پاداش شهدای دوران دفاع مقدس است.

به گزارش آفتاب شمال ، عصر امروز خانواده شهید مدافع سلامت افشین پاشاپرست با حضور در دفتر ریاست دانشگاه با دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این دیدار با قدردانی از رشادت‌های مدافعان سلامت به‌ویژه در دوران بحرانی و طاقت‌فرسای شیوع بیماری کووید 19، اظهار کرد: پایان عمر هر انسانی مرگ است و شهادت در راه خدا و خدمت به مردم، نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی با اشاره به جایگاه رفیع ایثار و شهادت در اسلام، افزود: خداوند ارزش شهادت و ایثار را بسیار گرامی برشمرده و جایگاه شهدا بسیار بلندمرتبه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ناشناخته بودن ماهیت ویروس کرونا در روزهای نخست شیوع این بیماری در کشور و به‌ویژه استان گیلان، گفت: دوران پرالتهاب و مشقت‌بار کرونا در کشور و استان گیلان مملو از ارزش‌های اخلاقی ناب و ایثارگری‌های توصیف‌ناپذیر است.
دکتر بالو ، تلاش‌های مجدانه و ایثارگونه مدافعان سلامت را یادآور رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران طلایی دفاع مقدس برشمرد و گفت: خدمت و اجر شهدا و کادر بهداشت و درمان در کنار سایر گروه‌های مشارکت‌کننده در کنترل و درمان بیماران کرونایی هم‌تراز و هم‌ردیف با ایثار و جان‌نثاری‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی است.

مادر و خواهر شهید افشین پاشاپرست نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر بالو به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به گوشه‌ای از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های مدافعین سلامت به‌ویژه شهید پاشاپرست در ایام کرونا اشاره کردند.
گفتنی است؛ شهید افشین پاشاپرست کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش ، در تاریخ 23 تیرماه سال 1399 در دفاع از سلامت مردم، جان به جان آفرین تسلیم کرد و به خیل شهدا پیوست.
شهید پاشاپرست تنها فرزند ذکور خانواده بود و از وی دو فرزند پسر به یادگار مانده است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *